open-navfaktor-logo
search
Intervju
Almir Ahmetspahić: Bit će novih tramvaja i trolejbusa, ali i viška radnika GRAS-a
O restruktuiranju GRAS-a samo se raspravlja već godinama i uglavnom je sve ostalo na obećanjima svih dosadašnjih vlada Kantona Sarajevo.
22.07.2020. u 19:16
get url
text
Almir Ahmetspahić, dir. GRAS
Almir Ahmetspahić, dir. GRAS

Zajednički je stav da su promjene neminovne, a to su pokazale i analize organizacije i poslovanja ovog preduzeća koje ima oko nekoliko stotina miliona maraka duga po raznim osnovama, od neplaćenog PDV-a, poreza, dugovanja dobavljačima i radnicima, a to je sadržano u Programu restruktuiranja koji je izradila Britanska konsultantska kuća PricewaterhouseCoopers (PwC), na zahtjev Vlade KS.

Zbog teškog stanja direktori se mijenjaju kao na traci, a prije dvadesetak dana izabran je Almir Ahmetspahić za novog v. d. direktora GRAS-a, koji je u razgovoru za Faktor kazao, "ukoliko postoji volja i spremnost da postoji i rješenje za postojeće probleme".

Dugovi GRAS-a su višemilionski, možete li ih bar uskoro početi vraćati?

- Gorući problem u poslovanju preduzeća su obaveze koje imamo prema Poreznoj upravi FBiH, a radi se o direktnim porezima, odnosno doprinosima, te obaveze prema Upravi za indirektno oporezivanje Bosne i Hercegovine (UIOBiH). U saradnji sa Vladom KS iznalaze se najbolja moguća rješenja za prevazilaženje ovih problema. U opciji je nekoliko modaliteta, a jedan od njih je potpisivanje sporazuma sa Poreznom upravom i UIOBiH o načinu otplate duga te izmirenje obaveza putem kreditnog zaduženja. Premijer KS Marijo Nenadić i ministar Adi Kalem već su imali razgovore sa direktorom Porezne uprave po ovom pitanju i očekujemo da će uskoro biti postignut dogovor. U saradnji sa resornim Ministarstvom i Vladom KS dogovoreno je da se u narednom periodu pripremi plan restruktuiranja preduzeća koji će pokazati eventualni višak radnika u GRAS-u. 

Nijedan problem uprava GRAS-a ne može riješiti sama i uvijek je potrebna pomoć Vlade KS. Šta sada predviđaju u dogovoru s Vama?

- Vlada KS je ozbiljno, snažno i odlučno krenula u niz projekata s ciljem unapređenja javnog gradskog prijevoza putnika, a koji se odnose na projekte obnove voznog parka i infrastrukture. Na zadovoljstvo svih nas, prije svega građana Sarajeva, uspješno je realizovana nabavka devet novih minibusa. Vrijednost nabavke je 1,5 miliona maraka, a nabavku je finansirala Vlade KS u saradnji sa UNDP-om. Vozila su trenutno u fazi registracije i u narednih nekoliko dana bit će puštena u saobraćaj. Radi se o modernim vozilima koja su opremljena euro 6+ motorima, klima uređajima, te ulazima prilagođenim osobama sa poteškoćama pri kretanju. Ova nabavka će značajno unaprijediti uslugu minibuskog saobraćaja.  

Ministarstvo saobraćaja KS je raspisalo tri tendera za nabavku vozila i izgradnje infrastrukture. Šta će se nabaviti i graditi?

- Jedan od njih tiče se nabavke 15 novih tramvaja, čija je vrijednost 30 miliona eura, a finansiranje će se vršiti kreditima EBRD-a. Bit će to savremeni tramvaji koje možemo vidjeti u velikim evropskim i svjetskim metropolama. To su niskopodna vozila koja će omogućiti lakši ulazak i izlazak osoba sa poteškoćama u kretanju. Isporuka vozila bi se vršila u roku 24 mjeseca od potpisivanja ugovora. Napominjemo da će to biti prva nabavka novih tramvaja i modernizacija tramvajskog saobraćaja nakon gotovo 40 godina.  

Objavljen je i tender za nabavku 25 novih niskopodnih trolejbusa, čija je vrijednost 15 miliona eura, a finasirat će se kreditom EBRD-a. Tender je otvoren, slijedi evaluacija i ubrzo se očekuje izbor dobavljača za isporuku trolejbusa. 

Pored toga putem kreditnog zaduženja kod EIB-a planirano je ulaganje pet miliona eura za sanaciju i rekonstrukciju trolejbuske mreže, dvije vučne podstanice prema Vogošći, a planirano je još pet miliona eura za nabavku novih trolejbusa koji bi se koristili na linijama koje bi saobraćale prema Vogošći.

Dok se ne kupe novi trolejbusi i tramvaji, može li se u međuvremenu rekonstruisati tramvajska pruga i trolejbuska mreža?

- Raspisan je javni poziv za sanaciju, odnosno rekonstrukciju pruge od Marijinog Dvora do Ilidže, čija je vrijednost 20 miliona eura. Sredstva za realizaciju projekta obnove pruge osigurana su putem EBRD-a. Radi se o vrlo značajnom infrastrukturnom projektu pogotovo ako se u obzir uzme činjenica da je pruga građena 1960-ih godina. Očekujemo da će rekonstrukcija pruge započeti do kraja godine. 

Raspisan je još jedan javni poziv koji se finansira iz sredstava Vlade KS, a radi se o rekonstrukciji pruge Marijin Dvor - S krivina u vrijednosti od 500 hiljada maraka.

Ministarstvo saobraćaja KS i Općina Ilidža potpisali su Sporazum o realizaciji projekta izgradnje tramvajske pruge Ilidža – Hrasnica čija je vrijednost 40 miliona maraka. Početak izgradnje pruge za Hrasnicu je planiran 2020. godine iz kreditnih sredstava Evropske investicijske banke. 

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.