- Zakonom o izmjeni Zakona o objavljivanju zakona i drugih propisa RS-a kojim se zakonski sprečavaju objave odluka visokog predstavnika u Službenom glasniku entiteta RS predstavlja jednostranu suspenziju dijelova Dejtonskog mirovnog sporazuma od NSRS-a.
Ovakav jednostran akt NSRS-a i odustajanje od dijela Dejtonskog mirovnog sporazuma predstavlja ispit hrabrosti, spremnosti i sposobnosti visokog predstavnika za Bosnu i Hercegovinu da se suprotstavi politici Milorada Dodika i njegovih sljedbenika u entitetu RS, koja tiho, korak po korak, neupitno vodi ka pokušaju podjele Bosne i Hercegovine i zasigurno ugrožavanju mira - kaže Salkić za Faktor.
Podsjeća da Dodik svojom separatističkom politikom godinama pokušava da realizira neostvarene ratne ciljeve od 12. maja 1992. godine usvojene na tada tzv. NSRS-u, na temeljima odluka od 9. januara 1992. godine, što je za rezultat imalo počinjenje genocida nad Bošnjacima u Bosni i Hercegovini.
- Nažalost, međunarodna politika na Balkanu podlegla je mantri velikosrpske politike na Balkanu, pa i u Bosni i Hercegovini, koja se zasniva na kombinaciji laži, mitologije, ucjena, pritisaka i prijetnji. Međunarodna zajednica olahko je zaboravila da je upravo velikosrpska politika dovela do oružane agresije na Bosnu i Hercegovinu i da je pomažući i učestvujući u udruženom zločinačkom poduhvatu doprinijela počinjenju genocida nad Bošnjacima u Bosni i Hercegovini.
Politika međunarodne zajednice i visokog predstavnika u Bosni i Hercegovini, kroz neograničeno tolerisanje separatističke politike Milorada Dodika, ohrabrila je njega, ali i njegove sljedbenike, da svakim danom poduzimaju dalje korake na tom putu.
Prijedlog i usvajanje ovog zakona gdje se suspenduju ovlasti visokog predstavnika na prostoru entiteta RS, trenutak je u kojem će visoki predstavnik morati izaći izvan komfora jalovih saopćenja bez stvarne reakcije na Dodikove postupke, ukoliko želi zadržati i minimum autoriteta - ističe Salkić.
Dodik, nastavlja on, svojim djelovanjem igra na sigurnu kartu, a to je da prijetnjama, pritiscima i ucjenama isposluje najbolje rješenje za Srbe kada je u pitanju državna imovina.
- Baš kao što je to isposlovao Čović prijetnjom blokada provođenja izbornih rezultata, pa je dobio rješenje po kojem se bez njega u suštini i ne mogu implementirati izborni rezultati. Ako će rješenje pitanja državne imovine, koje je već riješio Ustav Bosne i Hercegovine i Ustavni Sud Bosne i Hercegovine, ličiti na rješenja nametnuta izmjenama Ustava entiteta Federacija Bosne i Hercegovine i Izbornog zakona, onda se postupci Dodika mogu smatrati dijelom dogovorene zajedničke igre sa predstavncima međunarodne zajednice u Bosni i Hercegovini.
Visoki prestavnik i PIC su na potezu da dokažu da su tu radi provođenja Dejtonskog mirovnog sporazuma, integracije Bosne i Hercegovine u društvo modernih, demokratskih, uređenih država i reintegracije Bosne i Hercegovine sa ciljem eliminacije posljedica rata i genocida ili su tu da tolerišući separatističku politiku Milorada Dodika pomažu dalju podjelu Bosne i Hercegovine po ranije zamišljenim linijama "velike Srbije" - zaključuje Salkić.
Stevandić je prije nekoliko dana rekao da je razlog za usvajanje zakona o neobjavljivanju odluka OHR-a u Službenom glasniku opravdan.
- Visoki predstavnik nije imenovan po pravnim normama i nema saglasnost Vijeća sigurnosti UN-a. Budući da time nema legalitet, ni njegove odluke nemaju legalitet i u skladu sa ovim zakonom se neće objavljivati u Službenom glasniku RS-a - rekao je Stevandić.
On je istakao da RS navedenom izmjenom zakona potvrđuje svoju državotvornost i nastavak politike da su odluke Narodne skupštine najveći zakonodavni okvir u RS-u.