open-navfaktor-logo
search
Generalni revizor u FBiH
Nekić: Nije naše da utvrđujemo krivičnu odgovornost, ali naši izvještaji mogu poslužiti za istrage
Posao federalnih revizora je da kontrolišu rad javnih ustanova, preduzeća, i vrlo često ukazuju u svojim iscrpnim izvještajima na zloupotrebe položaja, netransparentno trošenje novca građana ove zemlje, međutim, s pravom se postavlja pitanje, da li oni koji bi trebalo, uopće čitaju ove izvještaje.
16.08.2020. u 12:56
get url
text
Dževad Nekić
Dževad Nekić

Generalni revizor Ureda za reviziju institucija u Federaciji BiH Dževad Nekić odgovarajući na naša pitanja je ukazao da veliki broj kontrolisanih institucija ne postupa po preporukama revizora. Pojašnjava da je Parlament FBiH taj koji može na osnovu nalaza i preporuka datih u izvještaju o reviziji, smanjiti budžet revidiranoj instituciji ili preduzeti druge mjere.

Dodaje da se izvještaji za koje se smatra da ukazuju na postojanje značajnih nepravilnosti, dostavljaju nadležnim kantonalnim tužilaštvima uz konstataciju da bi neki izvještaji mogli poslužiti kao predmet istrage.

Koliko institucije u kojima se pronađu nepravilnosti, kršenje zakona i pravilnika, obraćaju pažnju na vaše izvještaje u smislu ispravljanja grešaka?

- Revidirana institucija u kojoj je izvršena revizija dužna je poslati odgovor Uredu za reviziju i Ministarstvu finansija u roku do 60 dana od dana prijema revizorskog izvještaja u kojem se navode radnje koje je revidirana institucija preduzela radi prevazilaženja slabosti, neregularnosti i prekršaja koji su identifikovani u revizorskom izvještaju. Iz dostavljenog odgovora svakog revidiranog subjekta može se vidjeti i zaključiti da li postoji namjera i opredijeljenost da se otklone utvrđene nepravilnosti. S obzirom na to da je još uvijek procenat implementacije datih preporuka oko 50 posto, dakle ispod nivoa koji bi ukazivao na opredijeljenost revidiranih subjekata za poštivanje propisanih pravila i normi etičkog ponašanja, čime se ne doprinosi povećanju efikasnosti, ekonomičnosti, efektivnosti i pravičnosti. Postupanje po datim preporukama doprinijelo bi stvaranju svijesti o vladavini prava i povjerenju građana u transparentno i odgovorno upravljanje i trošenje javnih resursa.

Da li je iko odgovarao za nepravilnosti, netransparentno trošenje državnog novca u institucijama koje su bile predmet kontrole, a na što su ukazivali federalni revizori?

- Cilj i nadležnost Ureda za reviziju nije da utvrđuje i pokreće disciplinsku, prekršajnu i krivičnu odgovornost, već da osigura nezavisna mišljenja o izvršenju budžeta i finansijskim izvještajima, korištenju resursa i upravljanu državnom imovinom čime će se doprinijeti pouzdanom obavještavanju o korištenju budžetskih sredstava, transparentnom i kvalitetnom upravljanju javnim prihodima, troškovima i imovinom u Federaciji BiH. Parlament FBiH može na osnovu nalaza i preporuka datih u izvještaju o reviziji, smanjiti budžet revidiranoj instituciji ili preduzeti druge odgovarajuće korektivne radnje. Izvještaj se dostavlja i Vladi FBiH, a može se dostaviti i svakoj drugoj nadležnoj instituciji. Kada postoje indicije o postojanju značajnih kršenja zakona, Ured za reviziju dužan je obavijestiti nadležne organe za provođenje zakona. Također, izvještaji koji su imali negativno mišljenje na usklađenost sa zakonima i drugim propisima, kao i drugi izvještaji za koje smatramo da ukazuju na postojanje značajnih nepravilnosti, se dostavljaju nadležnim kantonalnim tužilaštvima.

Nakon prenošenja nekih od izvještaja federalnih revizora na našem portal, a koji se tiču federalnih ministarstava, Vlade FBiH, građani se s pravom pitaju da li su nekada iscrpni izvještaji Ureda za reviziju institucija u FBiH poslužili kao osnov za pokretanje istrage? Da li vaše izvještaje čitaju oni koji bi trebali (tužilaštva, sudovi, finansijska policija…)?

- Smatramo da bi neki izvještaji mogli poslužiti kao predmet istrage, ali sve je opet na nadležnim institucijama da ocjene da li ima elemenata za pokretanje istrage. Redovno pratimo posjećenost naše web stranice i možemo reći da imamo veliki broj posjetilaca, odnosno da smo u fokusu javnosti. Ko naše izvještaje čita to ne znamo, ali po interesovanju novinara i nevladinih organizacija, znamo da su to oni koji imaju interes i cilj da se javni novac troši zakonito i transparentno, a oni koji upravljaju institucijama čine odgovornim i dostojnim ukazanog povjerenja.

Da li federalni revizori tokom kontrola na terenu nailaze na neprijatnosti, prijetnje?

- Posao revizora kao i sva druga zanimanja koja imaju aktivnosti rada na terenu sa sobom nose i jednu posebnu vrlinu kompetencije i komunikacije sa klijentima. U dosadašnjoj praksi pored određenih nesporazuma koji su se uspješno rješavali nismo imali "situacija" koje bi se mogle tretirati kao neprijatnosti ili prijetnje. Donošenje Zaključaka o obustavi finansijske revizije "Operatera za obnovljive izvore energije i efikasnu kogeneraciju" za 2018. godinu, zbog nedostavljanja tražene dokumentacije i "Pretis" Vogošća za 2019. godinu, zbog onemogućavanja obavljanja revizije, je presedan koji ne doprinosi vladavini prava i povjerenju građana u rad tih subjekata.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.