Predlagači dopuna su zastupnici Salko Zildžić SDA i Marijan Klaić (HDZ-HNS).

Novac koji će se umanjiti Kantonu Sarajevo, podijelit će se drugim kantonima, ali primjena kreće od trenutka stupanja na snagu predloženih dopuna i ne može se primjenjivati retrokativno. Da bi dopune uopće stupile na snagu treba ih prethodno potvrditi Dom naroda FBiH.

Sarajevo bi imalo mječno manje 7,1 milion KM 

Inače, izmjene Zakona o pripadnosti javnih prihoda u FBiH koje se tiču umanjenja pondera 2 Kantonu Sarajevo donesene su 17. februrara ove godine i kod donošenja izmjena više puta se u Parlamentu FBiH moglo čuti da izmjene važe tek od naredne godine. Izmjene su donesene jer godinama vlada mišljenje da Sarajevski kanton nepravedno dobija više novca od drugih kantona, a zbog čega je najviše zakinut Tuzlanski kanton. 

- Dopuna ovog Zakona omogućava provedbu, da ne bismo imali situaciju da recimo imamo zakon koji važi više od deset mjeseci a ne može se provoditi zbog člana 12a. I mi smo predložili dopunu u smislu da, u slučaju kada dođe do izmjene formula u zakonu, pripadajućih koeficijenata za bilo koji kanton ili bilo koju
općinu, da Ministarstvo finansija može u toj godini donijeti novi pravilnik koji je definisan članom 12.a - govori nam zastupnik Salko Zildžić.

VEZANI TEKST - Forto o raspodjeli prihoda 2015.: Sarajevo mora prestati uzimati novac koji pripada drugim kantonima

Upitali smo, ukoliko bi dopune prošle, koliko novca bi se umanjilo Kantonu Sarajevo i dalo ostalim kantonima i u kom periodu bi bila ta isplata.

- Kada stupe na snagu odredbe ovog zakona, imajući u vidu da je za cijelu godinu projekcija bila da bi uz prvoj godini Kanton Sarajevo prihodovao manje 86 miliona KM, i kada se to podijeli na 12 mjeseci to otprilike dođe 7,1 milion KM mjesečno. Od trenutka stupanja na snagu zakona i revidiranja koeficijenta, Kanton Sarajevo bi prihodovao manje 7,1 milion KM. Ne bi se isplaćivalo za mjesece koji su prošli, samo od trenutka stupanja na snagu dopuna Zakona - govori nam Zildžić i dodaje:

- Mi sada imamo jednu pravnu nebulozu. Imamo zakon koji je izmijenjen, koji je stupio na snagu, ali taj član 12a. koji je dodat između mandata 2010-2014 godina onemogućava njegovu primjenu u toku ove godine, zbog tog propisa koje Ministarstvo finansija donosi na početku godine.

Podsjetili smo Zildžića da se od starta predloženih izmjena Zakona o pripadnosti javnih prihoda govorilo da primjena počinje od januara 2023. godine.

VEZANI TEKST - Huskić: Zakonom o pripadnosti javnih prihoda nikome se ništa ne otima, ravnomjeran razvoj FBiH je prioritet

- Pa nije se to znalo od samog starta. Znalo se kada je mišljenje Vlade Federacije BiH došlo na sjednici na kojoj smo usvajali prijedlog. Sve dok smo mi bili u prošloj kalendarskoj godini nije bilo problem. Problem je prešao u sljedeću godinu. U januaru smo imali zakon i odmah je tu bio problem - kaže on.

Osvrnuo se i na to koliko bi kojem kantonu išlo novca po umanjenju Kantonu Sarajevo.

- Pa ista je projekcija prilikom donošenja izmjena zakona, samo što bi to sada bilo umanjeno za ovaj broj mjeseci koliko se zakon nije provodio. Ukoliko bi se provodio za pola godine, KS bi prihodovao polovinu pod 86 miliona KM (43 miliona KM), a onda bi se ostala polovina raspoređivala kantonima. Ako je, primjera radi,
Tuzlanski kanton trebalo da dobije 20 miliona KM, dobit će deset miliona KM - govori Zildžić.

Pokrenute apelacije Ustavnom sudu 

VEZANI TEKST - "Ubijanje Sarajeva" ili ispravljanje nepravde: Šta iz SDP-a i Naše stranke TK kažu o raspodjeli javnih prihoda

Zatražili smo i komentar zastupnika Irfana Čengića (SDP) koji je iz Kantona Sarajevo.

- Predlagači posljednjih izmjena o javnim prihodima su neozbiljno spremili i prošli zakon, i uspjeli su usvojiti nepotpun zakon koji ima samo dva člana. Sada žele popraviti grešku, a uzimajući u obzir da su potpisnici zakona i zastupnici HDZ, jasno je u čijem je interesu ovaj zakon. Na prošli zakon su već pokrenute apelacije Ustavnom sudu a vjerujem da će i na ovaj, jer su puni proceduralnih grešaka - mišljenja je Čengić.