open-navfaktor-logo
search
Urađeni testovi 
Novi sigurnosni problemi: Zaštitne ograde ne mogu zadržati teška električna vozila
Električna vozila koja su obično teža od automobila na benzin mogu lako probiti čelične zaštitne ograde na autoputu koje nisu dizajnirane da izdrže dodatnu silu, što izaziva zabrinutost za nacionalni sigurnosni sistem na cesti, podaci su objavljeni nakon testova sudara. Podatke je objavio Univerzitet Nebraska u SAD-u.
04.02.2024. u 08:57
get url
text
Testiranje
Testiranje

Električna vozila mogu biti 20 do 50 posto teža od od ekvivalentnih vozila pogonjenih fosilnim gorivima zbog svojih baterija, a imaju i niži centar gravitacije. Zbog ovih razlika, zaštitne ograde mogu učiniti malo da spriječe električna vozila da probiju barijere koje su obično napravljene od čelika.

Prošle jeseni testiran je električni kamionet Rivian na poligonu. Sa svoje skoro četiri tone probio je metalnu zaštitnu ogradu i jedva usporio sve dok nije udario u betonsku barijeru udaljenu nekoliko metara s druge strane.

Univerzitet je objavio rezultate testa sudara u vrijeme kada je rastuća popularnost električnih vozila navela službenike za transport da alarmiraju zbog razlike u težini novih vozila na baterije i lakših vozila na plin.

Zvaničnici i organizacije za sigurnost na cestama kažu da električna vozila sama po sebi pružaju superiornu zaštitu svojim putnicima, čak i ako se mogu pokazati opasnim za putnike u lakšim vozilima. Kamion Rivian testiran u Nebraski nije pokazao gotovo nikakvu štetu na unutrašnjosti kabine nakon što je udario u betonsku barijeru, prenosi Insurance journal.

Ali cijela svrha zaštitne ograde je da spriječi putnička vozila da napuste cestu, rekao je Michael Brooks, izvršni direktor neprofitnog Centra za sigurnost automobila.

Zaštitne ograde imaju za cilj da spriječe automobile da izlete s ceste u kritičnim područjima, kao što su mostovi, rubovi litica, gdje su ozljede i smrt u sudaru van ceste mnogo vjerovatnije.

Preliminarni crash test sponzoriran od strane Centra za istraživanje i razvoj inženjerskog korpusa američke vojske uključivao je i sudar Tesla limuzine, u kojem je limuzina podigla zaštitnu ogradu i prošla ispod nje. Testovi su pokazali da će sistem barijera vjerovatno nadmašiti teža električna vozila, rekli su zvaničnici.

Dodatna težina električnih vozila dolazi od njihovih ogromnih baterija potrebnih za postizanje dometa od oko 480 kilometara po punjenju.

Planirano je više testiranja, uključujući kompjuterske simulacije i testiranje sudara više električnih vozila, i bit će potrebno kako bi se utvrdilo kako izraditi barijere pored puta koje minimiziraju efekte sudara i za lakša vozila na plin i za teža električna vozila.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.