Zamisao je da se žičarom poveže brdo Hum, koje je središnja uzvisina iznad grada, sa svojevrsnim check pointom, mjestom gdje prolazi najviše turista koji idu prema historijskoj gradskoj jezgri i Starom mostu.
– Osim što bi to samo po sebi bilo atrakcija, ova investicija, koja se broji u milionima eura, u slučaju da bude realizirana, omogućila bi ostvarivanje brojnih sadržaja koji nisu nepoznati u drugim sredinama, od izgradnje odmorišta, restorana, zabavnih parkova i drugih sadržaja koji bi onda posljedično zaposlili nove ljude – navode novine dodajući kako će konačnu odluku o ovome projektu dati Gradsko vijeće.
Marin Čuljak, savjetnik gradonačelnika Marija Kordića, koji je jedan od autora projekata u vezi s turizmom, potvrdio je kako se razmatra više mogućnosti, a jedna od njih je da polazna stanica žičare bude u krugu parkirališta nedaleko od crkve svetoga Petra i Pavla, odnosno Franjevačkoga samostana, gdje autobusima dolazi najveći broj turista u grad na Neretvi.
– Mi smo išli logikom da polazišna tačka bude blizu mjesta gdje dolaze turisti. Putovanjem gondolama na Hum savršeno bi se mogla vidjeti panorama Mostara, a posebno historijski dio grada, stara jezgra i Stari most – kaže Čuljak.
Austrijska kompanija Leitner, koja je izgradila većinu žičara na skijalištima širom te države i značajnog dijela Evrope, kao i turističkih centara širom cijeloga svijeta, dostavila je Mostaru tri ponude s različitim kapacitetima prebacivanja putnika na vrh Huma.
Cilj je s otprilike 25 metara nadmorske visine na kojoj se nalazi Mostar prebaciti putnike na uzvisinu od 400 metara, odnosno brdo Hum.
– Gradnja žičare ne bi ni na kakav način opteretila gradski budžet. Postoji veliki broj modela kako je moguće realizirati taj projekt. Čak su i firme koje to operativno rade zainteresirane preuzeti dio rizika jer je jako mali – istaknuo je Čuljak te naveo kako iskustva gradova koje imaju žičare govore o njihovoj isplativosti.