open-navfaktor-logo
search
Paušalno
Čavalić o "zaključanim cijenama": Marketinška kampanja, nema veze s borbom protiv inflacije
Od 15. decembra do 15. marta u Federaciji Bosne i Hercegovine traje projekat "Zaključana cijena" za 40 i više proizvoda koji su krajem prošle sedmice predstavili Ministarstvo trgovine FBiH i Udruženje poslodavaca FBiH.
18.12.2023. u 12:45
get url
text

VEZANI TEKST - Vlast u FBiH brine o građanima na način da trgovcima ostavlja na volju da sami odlučuju hoće li dati popuste!?

Federalni zastupnik i ekonomista Admir Čavalić podsjetio je kako do kraja ove godine vrijedi Odluka o ograničenju marži na području FBiH.

- Vlada FBiH je konačno prepoznala da ove mjere ne daju rezultate i odustala od navedenih. O tome sam dosta pisao i drago mi je da se ipak na kraju sluša struka.

U međuvremenu je pokrenuta marketinška kampanja pod nazivom "Zaključavamo cijene". Riječ je o klasičnoj trgovačkoj marketinškoj kampanji koja spada u domen unapređenja prodaje (kao dio promotivnog miksa). Zbog toga je kao takvu - dobrovoljnu - podržavam, uz napomenu da nema veze sa inflacijom i rastom cijena, već je samo dio marketinških napora. Dakle, nema govora o nekakvoj borbi protiv inflacije, a kako se to revolucionarno predstavljalo javnosti prošle sedmice - navodi on.

Uporedio je ovaj projekat sa kampanjom iz Srbije, "parizer i majoneza".

- Jedina razlika naravno je što ova kampanja ne obuhvata proizvode sa najnižom cijenom, već 40 nasumičnih proizvoda. Sve je paušalno, pa tako i ocjena da će ovom kampanjom potrošači uštediti "40-50 KM" (navodi iz Ministarstva). Da, možda potrošači koji su ranije kupovali malo skuplje proizvode određenih brendova, ali takvu uštedu postiže obična kataloška akcija koju marketi prave svakih 5-7 dana. Preporučujem marketima da ubuduće svaku katalošku akciju najavljuju uz konferenciju za medije - istakao je.

Uglavnom, za svaku "zaključanu cijenu", dodaje Čavalić, postoji ne jedna, već nekoliko nižih cijena.

Potom je naveo nekoliko primjera koji se mogu primijetiti u marketima.

- Mlijeko (2,8 posto) - Zaključana cijena 2.10 KM; druga akcijska cijena 1.95 KM; treća redovna cijena (istina, bez čepa) 2.00 KM.

- Vlažne maramice (72/1) - Zaključana cijena 1.60 KM; druga, akcijska cijena 1.60 KM; treća, redovna cijena 1.40 KM.

- Šećer (1 kg) - Zaključana cijena 1.60 KM; druga redovna cijena 1.60 KM.

- Sardina u biljnom ulju (125g) - Zaključana cijena 1.70 KM, druga redovna cijena 1.70 KM; treća redovna cijena 1.65 KM.

Potom je Čavalić zaključio: 

- Pretpostavljam da je umjesto ekonomskih politika daleko lakše raditi na kataloškim akcijama.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.