Za pomenuti period ove godine u Bosnu i Hercegovinu je došlo vode, uključujući prirodne ili vještačke mineralne vode i gazirane, bez dodatog šećera ili drugih sredstava za zaslađivanje ili aroma, kao i vode, uključujući mineralne vode i gazirane vode sa dodatim šećerom, u iznosu od 242.380.334 KM.
Prema tim podacima u ovoj godini uvoz je veći za više od 32,5 miliona maraka nego godinu ranije u istom periodu, pišu Nezavisne.
- Što se tiče uvoza, Bosna i Hercegovina najviše vode već godinama uvozi iz Srbije, zatim Hrvatske, Slovenije, Italije i Njemačke - dodaju iz UIO BiH.
Kada se posmatra izvoz, BiH je za 11 mjeseci ove godine izvezla vode u vrijednosti od 51.441.410 KM, što je više za 8,1 miliona KM nego lani u istom periodu.
- Najviše vode izvezli smo u Hrvatsku, Makedoniju i Sloveniju - kazali su iz UIO BiH za "Nezavisne novine".
Igor Gavran, ekonomski analitičar, ističe da se svako povećanje vrijednosti uvoza vode može objasniti inflacijom, klimatskim prilikama ove godine, ali i uspješnom turističkom sezonom.
- Svejedno je ovaj odlazak tragičan i predstavlja nastavak ekonomskog samoubistva koje takav uvoz predstavlja. Najvećim dijelom odgovornost je na samim kupcima, jer je vrlo jednostavno pronaći domaću vodu bilo gdje. Nemamo u svakoj prodavnici ili ugostiteljskom objektu veliki izbor, ali iskreno rečeno, oni objekti u kojima dominiraju uvozni proizvodi ne zaslužuju domaće kupce - ističe Gavran.
Dodaje da je, po njegovom mišljenju, zaista više psihološko pitanje da neko može izabrati strani proizvod ako ima domaću alternativu, makar jednakog kvaliteta i cijene, a u slučaju vode to je najčešće domaća voda boljeg kvaliteta i povoljnije cijene.
- I stranim turistima treba primarno nuditi domaće proizvode, jer je logično da su zainteresirani da okuse nešto iz zemlje koju su posjetili, a ne isto što imaju kod kuće - kazao je Gavran.
Pojasnio je da vlasti BiH mogu i trebaju učiniti više da pomognu domaćim firmama da budu konkurentnije i osiguraju stroge kontrole kvaliteta uvoznih proizvoda, uključujući i vodu, ali, kako kaže, ipak je ključna uloga kupaca, odnosno domaćeg stanovništva i domaćih trgovaca i ugostitelja.