open-navfaktor-logo
search
Hitna sjednica Skupštine KS
Šteta pojasnio smanjenje brzine, Hrvat govorio o "trkačima" i onima koji nisu mogli proći ljekarski pregled
U toku je hitna sjednica Skupštine Kantona Sarajevo na kojoj se raspravlja o sigurnosti u saobraćaju. Na hitnoj sjednici je prisutan 21 zastupnik. Uvodne informacije podnijeli su kantonalni premijer Nihad Uk i ministar unutrašnjih poslova Admir Katica, koji je ukazao na potrebu hitnog donošenja zakona o saobraćaju, kao i izmjena i dopuna Krivičnog zakona i Zakona o izvršenju krivičnih sankcija na nivou Federacije BiH, ali i Bosne i Hercegovine.
09.06.2023. u 12:40
get url
text

VEZANI TEKST - Vlada KS donijela zaključke: Povećati kazne, smanjiti ograničenje brzine u gradu, pokriti grad kamerama...

Komisija za sigurnost Skupštine KS je jučer održala sjednicu na kojoj su predstavnici Vlade KS, MUP-a i Uprave policije donijeli određene zaključke, te pružili punu podršku radu policije.

Premijer UK je govorio o mjerama koje se poduzimaju, a to je između ostalog i prisustvo većeg broja policajaca na ulicama. U tu svrhu angažovano je novih gotovo 200 policajaca, koji će vršiti kontrolu, posebno u večernjim satima. Insistiralo se i na povećanju radarske kontrole i oduzimanju vozila.

- Preventivna mjera je smanjenje brzine na određenim lokacijama, adaptivno upravljanje saobraćajem, ali i hitna izmjena i dopuna zakona o sigurnosti saobraćaja - istakao je Uk.

Katica je poručio da MUP KS kontinuirano radi na sigurnosti u saobraćaju i općoj sigurnosti, ali i implementaciji zaključaka.  Smatra da su nužne izmjene Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja, ali i novi zakon o prekršajima.

- Trebaju nam ti zakoni kako bismo definirali obijesnu i nasilničku vožnju i kako bismo stali ukraj tome, rigoroznije kazne za vožnju pod dejstvom alkohola, za višestruke povratnike, pozicioniranje mjere trajnog oduzimanja vozila – podvukao je Katica.

Ministar saobraćaja KS Adnan Šteta je sa stanovišta saobraćaja, kada je riječ o sigurnosti u saobraćaju i generalno radovima koji su u toku, pojasnio da se trenutno radi na minimiziranju postojećih barijera na autobuskim i trolejbuskim stajalištima. Rekao je i da će se raditi na označavanju "žute linije" od muzeja do Holiday Inna, postavljanje promjenjive signalizacije na svim frekventnijim saobraćajnicima.

Vlada KS je krajem maja, nakon stravične saobraćajne nesreće na Marijinom Dvoru u kojoj je poginula Azra Spahić, a njene dvije prijateljice povrijeđene, vanredno zasjedala i predložila nekoliko mjera s ciljem poboljšanja sigurnosne situacije u saobraćaju.

Donesen je zaključak da se pojača policijski nadzor od 19 sati navečer do 7 ujutro, a najavljena je i pojačana kontrola i podršku u vidu pokretnih kamera i presretača koji će raditi na registrovanju onih koji prekoračuju brzinu. Upravo mjerenje ograničenja brzine u naseljenom dijelu Sarajeva i smanjenje sa 40 na 30 i sa 60 na 50 km/h izazvalo je posebnu pažnju.


 
Šteta je govoreći o ovom zaključku Vlade pojasnio time da je to sasvim normalna brzina u naseljenim područjima. 

- To je urađeno prema EU standardima. Pojedine dionice puta, poput one kod Vijećnice ili kod muzeja, sadrže traku koja je namijenjena za vozila javnog prijevoza i da iz tog razloga dodatno treba ograničiti brzinu na 50, odnosno ponegdje 40 kilometara. Radit ćemo i na izmjenama režima saobraćaja na pojedinim raskrsnicama. Svaka raskrsnica bit će opremljena radarima. Uz potencijalnu manju brzinu, jer nećemo gubiti vrijeme na semaforima, protočnost će biti veća i imat ćemo veću sigurnost u saobraćaju - kazao je Šteta.

Ministar saobaraćaja govorio je i o studiji identifikacije 16 opasnih mjesta u Kantonu Sarajevo. Upravo na tim dionicama evidentiran je najveći broj saobraćajnih nesreća u kojima je bilo povrijeđenih osoba. Primarno je, prema njegovim riječima, na tim mjestima uspostaviti drugačija saobraćajna rješenja.

Džafer Hrvat, načelnik Sektora uniformisane policije KS, odgovarao je na pitanja zastupnika. Govorio je o ljekarskim pregledima vozača, trkačima...

- Što se tiče prestupnika u saobraćaju i kako se ponašaju. Na sjednici Vlade iznio sam svoju opservaciju kao građanin, da nisam siguran da su mogli proći ljekarski pregled, ali to nije u nadležnosti uprave policije. U nadležnosti Uprave policije je kontrola saobraćaja na putevima. Da li se trkači okupljaju? Mi pratimo tu problematiku, ali naši propisi nisu definirali šta je trkač i ko je trkač. Nastojat ćemo da ako budemo participirali u radu radnog tijela na državnom nivou u pripremama i dopunama ZOBS-a, nastojat ćemo da i ovo pitanje regulišemo, a čini nam se za sada da je švicarski model najprihvatljivji za ovo područje. Već imamo tri privremeno oduzeta tri vozila primjenom uputa drugostepenog suda - rekao je Hrvat.  

VEZANI TEKST - Ogroman broj građana okupio se na mjestu pogibije Azre Spahić: Ulice Sarajeva nisu sigurne

Na 107 saobraćajnica u KS identifikovano je 16 crnih tačaka, od kojih je za 10 po prioritetu urađena detaljna i dubinska analiza, na osnovu koje će se u narednom periodu izraditi projektni zadatak, kako bi se spriječile sve buduće potencijalne opasnosti.

Deset opasnih mjesta prema prioritetu, a na osnovu koeficijenta žestine saobraćajnih nesreća na kojima su utvrđene crne tačke su: raskrsnica ulica Maršala Tita – Dalmatinska – Kulovića, raskrsnica ulica Maršala Tita - Alipašina - Hamze Hume – Kranjčevićeva, Džemala Bijedića (kod objekta Hecco), raskrsnica ulica Bulevar Meše Selimovića – Srđana Aleksića, raskrsnica ulica Zmaja od Bosne - Bulevar Meše Selimovića - Malta - Azize Šaćirbegović, raskrsnica ulica Rustem-pašina – Edhema Džubura – Butmirska cesta (Kružni tok Ilidža), Obala Kulina bana (kod UNSA), Alipašina (kod stadiona Koševo), Džemala Bijedića (kod bivšeg Doma penzionera) i raskrsnica ulica Rustem-pašina - Ibrahima Ljubovića - Mustafe Pintola - Emira Bogunića Čarlija.

Dodatnih šest opasnih mjesta, s manjim koeficijentom žestine saobraćajnih nesreća, a za koje će se u narednom periodu uraditi detaljna analiza su: raskrsnica ulica Nikole Šopa - Briješćanska - Hifzi Bjelavca - Džemala Bijedića, Džemala Bijedića (kod bivšeg Mc Donaldsa), raskrsnica ulica Adema Buće – Drinska – Safeta Zajke, Maršala Tita (Marijin Dvor), Alipašina (ispod mosta Ciglane) i raskrsnica ulica Alipašina - Husrefa Redžića, saopćeno je iz Službe za protokol i press KS.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.