open-navfaktor-logo
search
Kako funkcionira novi protokol
Onkološki pacijenti žale se da ih vraćaju iz KCUS-a, svaki put im traže novu uputnicu; Hasanović: I do mene je došlo...
Od doktorice Amele Kečo iz Doma zdravlja čuo sam da su nekog pacijenta vratili, pa smo zvali KCUS. U svakom slučaju ćemo reagovati, kaže dr. Enis Hasanović, ministar zdravstva KS
AUTOR: Autor: A. S.
07.04.2024. u 07:25
get url
text
Nekoliko onkoloških pacijenata, koji se liječe u Kliničkom centru Univerziteta u Sarajevu (KCUS) obratilo se redakciji Faktor, iznoseći probleme sa kojima se susreću na takozvanom "putu pacijenta".
Kako su između ostalog naveli, "onkološke pacijente se voza za nos, jer u domovima zdravlja ne daju uputnicu, a na Klinici za onkologiju medicinsko osoblje svaki put traži novu".
Dodaju da se sve dešava nakon usvojenih odluka o izmjenama protokola o tzv. putu pacijenta.
Podsjetimo, polovinom februara održan je prvi radni sastanak ministra zdravstva Kantona Sarajevo, dr. Enisa Hasanovića, sa direktorima najvećih zdravstvenih ustanova u Sarajevu - KCUS-a, Opće bolnice "Prim. dr. Abdulah Nakaš", JU Doma zdravlja KS, te predsjednikom Ljekarske komore KS, na kojem se između ostalog, razgovaralo i o međusobnoj koordinaciji rada ustanova i pripreme boljeg funkcioniranja u sistemu e-uputnica (elektronsko naručivanje) te da se olakša pacijentima tzv. "put pacijenta".
Doneseni su i određeni zaključci, između ostalog "da više nema potrebe za uputnicama iz ambulanti porodične medicine, kako je to do sada bio slučaj, niti će uputnica biti potrebna kada se prelazi sa klinike na kliniku unutar KCUS-a, ili iz Opće bolnice na KCUS".
Također je zaključeno, da će onkološki pacijenti imati jednu uputnicu za kompletan proces liječenja i akutni tretman.
Zaključci jesu doneseni, ali pacijenti, u ovom slučaju, onkološki, očigledno i dalje imaju problema na tzv. "putu pacijenta".
Dr. Enis Hasanović
Ministar Hasanović kaže "kako su i do njega ovih dana došle informacije da pojedini pacijenti imaju problema te da će Ministarstvo reagovati".
- Od doktorice Amele Kečo iz Doma zdravlja čuo sam da su nekog pacijenta vratili, pa smo zvali KCUS. U svakom slučaju ćemo reagovati kako bismo pacijentima olakšali.
Idućeg ponedjeljka (8. april) imam ponovo sastanke sa direktorima KCUS-a, Opće bolnice i Doma zdravlja. To se ne smije dešavati. U ovom slučaju govorim o terapijama, ljudi pogrešno razumiju.
Ako onkološki pacijent ode na kliniku za neki drugi tretman, nevezano za onkološku terapiju, onda mu je uputnica potrebna. Bude nerazumijevanja i od strane pacijenata, u smislu da im više nizašta ne trebaju uputnice. Dakle, uputnice više ne trebaju za terapije, ali ako pacijent, što se također u nekoliko navrata desilo, ode u neku drugu kliniku u KCUS-u na neki pregled (primjera radi na Ortopediju, jer je povrijedio nogu), on mora imati uputnicu - pojašnjava Hasanović.
Ministar kaže "kako je naredio Domu zdravlja da odmah zovu direktora ako se ijedan pacijent više vrati, koji će dalje reagovati".
- Zvali su me mnogi da se zahvale na uvedenom olakšanju za pacijente, ali evo još uvijek imamo i slučajeva da se oboljeli vraćaju. Je li sestra nekoga vratila, da li se radi o nesporazumu, vidjet ćemo, mi ćemo sigurno reagovati prema KCUS-u, kada se to desilo i zašto - poručio je Hasanović.
Upitali smo i menadžment KCUS-a, da li su upoznati sa ovim slučajevima i kako će to riješiti? Do objave ovog teksta odgovor KCUS-a nismo dobili. Ukoliko odgovore, izjašnjenje KCUS-a po ovom pitanju naknadno ćemo objaviti. 
POVEZANO
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.