open-navfaktor-logo
search
Nepravedna raspodjela
Gradnja cesta u FBiH; Čavalić: Građane TK najviše boli što nemamo konkretnu realizaciju
Razumijevajući kompleksnost Federacije, cijeneći da imamo 10 kantona, trebalo bi voditi računa o pravednijoj raspodjeli novca, govori federalni zastupnik Admir Čavalić.
Autor: E.D.-Š.
15.03.2024. u 07:47
get url
text
Admir Čavalić
Admir Čavalić
FOTO: Ajdin Cocalić
Federalni zastupnici koji dolaze iz Tuzlanskog kantona u više navrata su na sjednicama ukazivali na katastrofalnu situaciju u kojoj se nalaze ceste u ovom kantonu zbog nedovoljnih izdvajanja za gradnju iz Budžeta Federacije BiH.
Na posljednjoj sjednici Vlada Federacije je donijela dvije odluke koje se tiču gradnje cesta u FBiH u ukupnom iznosu od 143 miliona KM.
Zastupnici iz TK i ovaj put smatraju kako su novčana izdvajanja za ovaj kanton nedovoljna.
- Prisutna je diskriminacija po pitanju raspodjele sredstava među kantonima. Tuzla istina dobija novac za zaobilaznice, ali vidjet ćemo kako će se novac utrošiti. Ono što i dalje nedostaje jeste opći projekat brze ceste Tuzla - Sarajevo. Bilo je planirano oko pet miliona KM u prošlom budžetu. Imali smo sve garancije u budžetu da će se ići sa izradom nacrta projekta i to ovdje u ovim izdvajanjima ne vidimo, već samo Đurđevik što je ranije bilo planirano - govori nam Admir Čavalić, predsjednik Kluba zastupnika SBiH u Zastupničkom domu Parlamenta Federacije BiH.
Ponavlja kako raspodjela novca za gradnu cesta nije pravedna.
- Razumijevajući kompleksnost Federacije, cijeneći da imamo 10 kantona, trebalo bi voditi računa o pravednijoj raspodjeli novca. Mislim na Tuzlanski kanton gdje niti jedan kilometar novog federalnog puta, odnosno, brze ceste, autoputa nije izgrađen - ukazuje Čavalić.
Kada je riječ o izdvajanjima za putnu infrastrukturu, za izgradnju autoceste Orašje - Tuzla, dionica Maoča - Tuzla, Lot V Čanići – Tuzla (u dužini od osam km), planirano je 12.906.649 KM, i to za projektiranje, eksproprijaciju i građenje.
Za izgradnju brze ceste Mostar - Široki Brijeg - granica RH, planirano je 23.445.000 KM. Namjena novca je za projektovanje, eksproprijaciju, građenje i nadzor.
Za izgradnju dionice Šički Brod - Đurdevik na trasi ceste Tuzla - Sarajevo planirana su 2,5 miliona KM, a za rekonstrukciju i sanaciju ceste Kreševo - Kiseljak 3.500.000 KM i to za građenje i nadzor.
- Pitanje je frekvencije cesta. Ne treba imati bilo šta protiv gradnje cesta, ali vjerovatno da TK ima daleko opterećenije ceste u odnosu na pojedine kantone gdje nema ni stanovnika ni privrede i to je ključ problema. Ono što najviše građane TK boli jeste što nemamo konkretnu realizaciju i pitanje je kako će se izvršiti utrošak ovog novca, to ćemo pratiti - poručio je Čavalić.
Federalna zastupnica Edita Mazić (SDA) koja također živi u Tuzlanskom kantonu kaže kako su ceste u ovom dijelu Federacije u groznom stanju. 
- Kada idem na sjednice Zastupničkog doma Parlamenta FBiH, od Tuzlanskog do Sarajevskog kantona se vozim dva i po sata. Putevi su loši, veliki broj krivina... Iz sadašnje vladajuće većine su nam kazali šta smo uradili da bude bolje kada smo bili vlast, a ja njih pitam zar oni sada kada su vlast ne bi trebali provoditi bolje prakse u odnosu na nas - govori Mazić. 
POVEZANO
2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.