open-navfaktor-logo
search
Diplomatija
CSS o Prijedlogu zakona o vanjskim poslovima: Odustaje li MVPBiH od dijaspore?
Na sutrašnjoj, 11. sjednici Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine u dnevni red je uvršteno i prvo čitanje, odnosno rasprava o Prijedlogu zakona o vanjskim poslovima BiH.
20.09.2023. u 10:23
get url
text

Predlagač zakonskog rješenja je Ministarstvo vanjskih poslova BiH (MVPBiH), koje je napravilo određene amandmane slijedom zaključaka na predstavljeni Prijedlog zakona usvojen od Vijeda ministara BiH tokom maja 2023. godine. U odnosu na Nacrt, koji je predložen od prethodnog saziva Vijeća ministara BiH, te Prijedlog zakona koji je upuden u parlamentarnu proceduru, uočljive su pojedine razlike, saopćio je Centar za sigurnosne studije.

- Najsenzitivnija promjena vezana je za nadležnosti MVP-a BiH iz kojih je izbačena odredba o saradnji s dijasporom, a konzekventno i djelokrug rada diplomatskih predstavništava iz kojeg je izostavljen dio o razvoju saradnje s dijasporom iz BiH te briga o očuvanju njihovog nacionalnog i kulturnog identiteta. Osim veoma negativne poruke našim građanima i udruženjima u inostranstvu, koji održavaju bliske odnose s našim diplomatama, ovakva odredba značit de i koliziju sa Zakonom o Vijedu ministara koji u okviru nadležnosti MVP-a BiH predviđa i saradnji s iseljeništvom - navode iz CSS-a.

Druga novina, kako ističu, odnosi se na brisanje člana o strukturi zaposlenih koja je previđala nacionalnu strukturu u skladu s posljednjim popisom stanovništva u BiH.

- Da li je intencija predlagača bilo nastojanje približavanja strukture MVP-a BiH građanskom konceptu ili održavanju statusa quo, vjerovatno ćemo saznati tokom diskusija u parlamentu. Napomenuli bismo da je trenutna procentualna zastupljenost srpskih predstavnika veća u odnosu na zadnji popis, hrvatskih kvalitativno povoljnija i ukupna podzastupljenost bošnjačkih predstavnika u strukturi, izuzev na pozicijama uposlenika sa srednjom stručnom spremom. Evidentan je i manjak uposlenih koji se izjašnjavaju kao ostali - napominju u saopćenju.

U odnosu na izvorni Nacrt zakona, nastavljaju, brisano je i nekoliko članova koji se odnose na unutrašnju organizaciju MVP-a BiH, s obrazloženjem da će se taj dio regulisati Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji.

- Ova argumentacija može biti prihvatljiva, ali će to značiti i da će se morati ponovno pregovarati o nekim odredbama koje su bile politički usaglašene. U prvom redu to je osnivanje Centra za diplomatsku obuku, uspostavu kulturno-informacionih centara pri ambasadama u svrhu jačanja javne diplomatije ili uvođenje i definisanje Kolegija ministarstva kao formalnog organa u strukturi rukovođenja ministarstvom - naglašavaju.

Nesporan je, dodaju, značaj i razlozi donošenja jednog ovako bitnog zakona za vanjskopolitičko profiliranje BiH.

- Napomenuli bismo da je Centar za sigurnosne studije, još 2006. godine, u svojoj analizi "Funkcionalnost i efikasnost djelovanja MVP-a BiH", ukazao i zastupao mišljenje o neophodnosti donošenja jednog ovakvog sistemskog zakonskog rješenja. Njim bi se trebala generalno definisati oblast vanjskih poslova, objediniti postojeda privremena rješenja, ograničiti diskreciono pravo rukovodilaca te urediti i definisati normativne odredbe u smislu funkcionalnosti same institucije, ali i
detaljno urediti prava i obaveze uposlenih u ovoj značajnoj instituciji - ističu iz CSS-a i zaključuju:

- Pred zastupnicima i delegatima u Parlamentarnoj skupštini BiH sada je veoma kompleksan zadatak da definišu konačni izgled predloženog zakonskog rješenja i svojim odgovornim i stručnim pristupom oblikuju odredbe koje de biti funkcionalne i održive te koje de značiti dodatni iskorak BiH na njenom putu evropskih integracija.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.