open-navfaktor-logo
search
Besplatna kampanja
Čavalić o zaključanim cijenama: U tu marketinšku kampanju nije se trebalo miješati Ministarstvo trgovine FBiH
Šta nam je donijelo ograničenje marži protiv divljanja cijena, a šta će nam donijeti "Zaključane cijene", po ocjeni naših sagovornika Elmira Ramića i Admira Čavalića rezultati su skromni, bar kada su u pitanju ograničenja visine marži, a o zaključanim cijenama 40 proizvoda tek se uočavaju neodstaci ove dobrovoljne akcije.
26.12.2023. u 21:44
get url
text
Zaključavamo cijene
Zaključavamo cijene

VEZANI TEKST - Vlast u FBiH brine o građanima na način da trgovcima ostavlja na volju da sami odlučuju hoće li dati popuste!?

Od 15. decembra do 15. marta u Federaciji Bosne i Hercegovine traje dobrovoljna akcija "Zaključana cijena" za 40 i više proizvoda u režiji Ministarstva trgovine Federacije BiH i Udruženje poslodavaca FBiH. Dan ranije prije početka ove akcije, 14. decembra ukinuta su ograničenja na maržu osnovnih životnih namirnica, a to se provodilo tri godine.

- Ograničenje visine marže doprinijelo je zaustavljanju rasta cijena nekih artikala. To su bili neki kratkoročni rezultati. Šta će se desiti iza nove godine, niko ne zna! Do kraja 2023. godine još važi odluka Vlade FBiH na ograničenje marže za naftu i naftne derivate, a poslije toga ništa nije ograničeno. Inspekcija sa zaključavanjem cijena nema ništa. Koliko će proizvođači i trgovci poštovati ovaj dogovor sa Ministarstvom trgovine, ni to niko ne zna jer je to na dobrovoljnoj osnovi. Ipak, očekujem da se pridržavaju dogovora ako su nešto potpisali – smatra Elmir Ramić, glavni federalni tržišni inspektor.

Federalni zastupnik i ekonomista Admir Čavalić smatra da ograničenje visine marži nije značilo skoro ništa za građane, a "Zaključane cijene" nazvao je besplatnom marketinškom kampanjom proizvođača i trgovaca uz podršku Ministarstva privrede FBiH.

- Poslije naprasnog ukidanja visine marži u međuvremenu je pokrenuta marketinška kampanja pod nazivom "Zaključavamo cijene". Riječ je o klasičnoj trgovačkoj marketinškoj kampanji koja spada u domen unapređenja prodaje, kao dio promotivnog miksa. Ovo je vizuleno slično kataloškoj akciji. U kataloškim akcijama izaberu se pojedini proizvodi i promoviraju se određene životne namirnice sa nižom cijenom. Oni koji kupuju osnovne životne namirnice po kataloškim akcijama koje se uglavnom provode jedan dan u sedmici i tako mogu uštedjeti 30 do 50 maraka, ali ako se poklope sa 40 brendova koji se nude u trgovinama, ali to je teško izvodljivo. Međutim, ovi proizvodi koji su na spisku zaključanih cijena nisu najjeftiniji, ima jeftinijih u kataloškim akcijama. Tako je napravljena i press konferencija prilikom pokretanja ove dobrovoljne akcije, a ustvari to je bila promocija kataloške akcije i tu je bila suvišna uloga Ministarstva trgovine. Zbog toga podržavam "Zaključavamo cijene", ali na nivou kataloške akcije. Uglavnom, za svaku zaključanu cijenu postoji ne jedna, već nekoliko nižih cijena. Ali dobro je i što su ukinuli ograničenje visine marži jer dokazano je da i to nije imalo smisla - tvrdi Čavalić.

Zašto se Parlament FBiH ne uključi u ove akcije Vlade da se građanima pomogne sa pravim snižavanjem cijena proizvoda?

- Parlament se ne može u ovo umiješati jer ovo što radi Vlada FBiH je na nivou odluka, što nema veze sa zakonom. Zato Vlada koristi zakonsku mogućnost da se sve ovo radi mimo Parlamenta FBiH. Znači, izvršna vlast radi samostalno, a Parlament FBiH može se umiješati u ovu priču jedino kada bude na dnevnom redu povećavanje kazni za one koji se ne pridržavaju određene visine marže, a veliko je pitanje zašto bi raspravljali o tome u Parlamentu kada ograničavanje marži nije dalo dobre rezultate, a sada su i ukinute. "Zaključavamo cijene" nema veze sa inflacijom i rastom cijena, već je samo dio marketinških napora. Dakle, nema govora o nekakvoj borbi protiv inflacije, a kako se to revolucionarno predstavljalo javnosti na press konferenciji polovinom ovog mjeseca - zaključuje Čavalić.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.