open-navfaktor-logo
search
Niske plaće
BiH ostaje bez profesionalnih vozača, poslodavci u panici, državu nije briga
Bosnu i Hercegovinu je od 2019. godine, kada je krenuo egzodus prema Sloveniji, napustilo više od 6.000 profesionalnih vozača. Domaći poslodavci strahuju da će ostati bez radnika budući da će Njemačka od 1. augusta priznati vozačke dozvole iz BiH i za teretna vozila.
26.06.2023. u 22:06
get url
text

Prijevoznici upozoravaju kako će se Bosna i Hercegovina, ako se ovako nastavi, ubrzo suočiti s tim da neće imati ko prevoziti niti robu niti putnike.

Nikola Grbić iz Udruženja za unutarnji i međunarodni transport RS-a kazao je za Faktor kako očekuju da će od 1. augusta još više vozača odlaziti iz zemlje. Kako ističe, glavni razlog je plaća koja je u zemljama EU-a znatno veća.

VEZANI TEKST - Dok poslodavci i vlast obećavaju povećanje plaća, radnici nezadrživo napuštaju Federaciju BiH

- U Bosni i Hercegovini vozač koji provede 25 ili čak do 30 dana za volanom, ne može zaraditi više od 1.500 do 2.000 maraka. U Njemačkoj je plaća profesionalnog vozača od 4.500 do 5.000 eura, ovisno od kompanije za koju radi. Plaće su troduplo veće nego kod nas - ističe Grbić.   

Da bi i naši vozači imali približnu plaću kao oni u zemljama EU-a, kaže Grbić, državne institucije morale bi nešto poduzeti, "poput smanjenja parafiskalnih nameta i drugih opterećenja".

- Poslodavci bi mogli dati veću plaću, međutim, država se ne želi odreći ničega. Iako nam odlaze vozači, nemamo prostora za povećanje. Sretni samo ako poslujemo sa nulom i ako možemo platiti sve obaveze prema državi, vozaču. Nikad teža vremena nisu bila za poslovanje – ističe Grbić.

Dodaje da država nije pokazala nikakv interes da zaustavi odliv ove radne snage.  

- Dovoljna je samo činjenica koliko se puta pokušalo izglasati ukidanje akciza na gorivo i nije uspjelo. Neće ni da čuju – kaže Grbić.

Safudin Čengić iz Udruženja za transport u Privrednoj komori Federacije BiH kazao je za Faktor da bi još veći odlazak profesionalnih vozača iz BiH mogao dovesti do još težih posljedica jer je riječ o kadru koji je svuda tražen.

- Rješenje je "izbijanje" glavnog aduta za odlazak – povećanje plaća. Samo tako možemo zaustaviti odliv. Ali za takvo nešto neophodna su sistemska rješenja i smanjenje opterećenja cijene rada - poručio je Čengić.

Nestašica vozača neminovno slijedi, a hoće li država i njene nadležne institucije išta poduzeti da spriječi egzodus, ostaje da se vidi. 

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.