Nisu rijetki dani kada Sarajevo osvane na samom vrhu liste najzagađenijih glavnih gradova svijeta. Tako je i proteklih dana, prema podacima IQ AirVisual. Indeks zagađenja zraka u Sarajevu u petak ujutro iznosio je 197, što je Sarajevo svrstalo na drugo mjesto ove liste.

Nešto kasnije, Sarajevo je bilo najzagađeniji grad svijeta sa indeksom 311.

U cilju poboljšanja kvaliteta zraka u Kantonu Sarajevo te stimulisanja građana da koriste prirodni gas kao okolinski najprihvatljiviji energent, godinama se sprovodi projekat izgradnje novih priključaka stambenih objekata na distributivnu gasnu mrežu.

Tokom prošle godine za subvencije u budžetu KS za ovu namjenu izdvojeno je 200.000 KM.

Enis Omerčić iz Federalnog hidrometeorološkog zavoda pojasnio je za Faktor kako značajnih pomaka što se tiče popravljanja stanja kvalitete zraka sa antropogenog djelovanja nema.

- Mali broj ljudi pređe na plin, a u međuvremenu se izgrade neke nove zgrade koje dodatno smanje cirkulaciju zraka – dodao je on.

On dalje pojašnjava kako su ova i prethodna zima malo blaže od ranijih, ali da je razlog meteorološke prirode.

- Imamo te kraće periode sa izuzetno nepovoljnim uvjetima sa aspekta kvalitete zraka. Prije su te temperaturne inverzije znale trajati do 15 dana u komadu. Što duže traju, naravno, više su i vrijednosti koncentracija koje dobijamo, a samim tim efekti na zdravlje – kazao je Omerčić.

Omerčić ističe kako iz godine u godinu, na skoro svim mjernim mjestima na FBiH imamo onečišćen zrak više nego što je po propisima dozvoljeno.

VEZANI TEKST - Sarajevo ponovo najzagađeniji glavni grad na svijetu, Beograd i Zagreb u vrhu liste

Zijada Krvavac, članica Centra za upravljanje kvalitetom zraka u Kantonu Sarajevo, ističe kako su trenutni problemi očite posljedice promjene energenata prethodnih dana.

- Probleme koje bilježimo izazvani su kada su kotlovnice prešle na alternativna goriva. Može se vidjeti da su određeni polutanti koji su uvijek u dozvoljenim vrijednostima bili povećani – kazala je ona.

Dodaje kako je ovo sistemski problem države, te da mu treba pristupiti selektivno i strateški uz uključenost svih nivoa vlasti.

- Treba naglasiti da je dovođene kvaliteta zraka na evropske standarde dugorečan proces. Naš ključni cilj je da smanjimo emisije. Moramo smanjiti emisije iz grijanja za 90 posto i iz saobraćaja za 40 posto. Mora se i osavremeniti industrija i biti ekološki odgovornija – dodala je naša sagovornica.

Kako dodaje, svrha svih mjera koje se poduzimaju jeste da se zaustavi trend rasta zagađujućih materija i procentualno smanji koncentracija, ali da nije realno očekivati da se kvalitet popravi preko noći.