Ovo su samo neke od informacija koje su se danas mogle čuti na sjednici Zastupničkog doma Parlamenta FBiH. Rasprava je bila u okviru Srednjoročnog programa održavanja, zaštite, rekonstrukcije, izgradnje i obnove autocesta brzih cesta i magistralnih cesta za period 2020. – 2023. godine. Ovaj program nije dobio podršku zastupnika. 

Ispred Odbora za promet i komunikacije Zastupničkog doma FBiH zastupnicima se obratio Adin Huremović, a koji je zatim govorio i kao zastupnik.

Više od pola cestovne mreže ne zadovoljava minimalne sigurnosne standarde

- Nema predstavnika JP Autocesta na nekliko posljednjih sjednica Odbora. Izgrađeni dio autocesta kojim upravljaju JP Autoceste FBiH je dužine 91 kilometra. Do kraja 2022. godine planirano je puštanje novih 34 kilometra, ako dinamika bude ispoštovana. Aktivnosti u području izvanrednoh održavanja autocesta i kapitalna ulaganja u području upravljanja za četiri godine, koliko je planirano, iznose 84 miliona i 681 hiljada KM. Poražavajuće u dokumentu jeste, a što građani vide i na terenu, da je stanje magistralnih cesta katastrofalno! Najveći dio cesta izrađen je u periodu 1968-1975 godina - kazao je zastupnik Adin Huremović (SBB), a koji je govorio i ispred Odbora za promet i komunikacije Zastupničkog doma FBiH.

Huremović dodaje kako se ukupna vrijednost cestovne infrastrukture procjenjuje na 1,7 milijardi KM.

- Prosječna starost mostova je 48 godina, pa se usudite i krenite preko njih. Studija je razmatrala više od 300 opasnih mjesta, među kojima je 31 crna tačka. Programom modernizacija planirana je sanacija sedam crnih tačaka. Više od pola cestovne mreže ne zadovoljava minimalne sigurnosne standarde. U programu koji nam je dostavljen, planirano je da je potrebno 575,8 miliona KM. Osigurano je 118 miliona KM. Ponovo imamo plan radi plana! Da bi se magistralni putevi doveli u red, razdoblje je 20 godina. Nemojte se ljutiti, neki od zastupnika neće ni doživjeti da se provozaju tim rekonstruisanim putevima. Predviđeno je da bi se moglo spriječiti 16.358 prometnih nesreća sa smrtnim posljedicama i teškim ozljedama. Za ovu rekonsrukciju neophodno je 769 miliona KM, a nadogradnja je 265 miliona KM. Ukupno nešto više od milijarde KM - rekao je Huremović.

Zastupnik Irfan Čengić (SDP) je kazao kako je sramota da današnjoj sjednici ne prisustvuje federalni ministar prometa i komunikacija (Denis Lasić).

Bužim je herojski grad

- Sramota da ministar prometa i komunikacija nije u sali, to je poražavajuće. Ovaj srednjoročni program ima toliko neusklađenosti sa zakonom o cestama - rekao je Čengić.

Zastupnica Elma Đogić (Laburistička stranka BiH) je ukazala na potrebu rekontrukcije magistralne ceste M42 i rekla kako je Općina Bužim dobila 3,7 miliona KM za infrastrukturu, a što je trebalo biti namijenjeno Velikoj Kladuši. Kaže kako je odrasla slušajući o brzim cestama prema USK.

Replicirano joj je da ne spominje u ovom kontekstu herojski grad Bužim koji je dobio status općine zahvaljujući rahmetli predsjedniku Aliji Izetbegoviću i da je to grad koji je dao puno šehida u odbrani države Bosne i Hercegovine.