open-navfaktor-logo
search
Zaštita potrošača
Ovo su preporuke ombudsmana u vezi sa bankarskim uslugama
Ombudsman za zaštitu potrošača u BiH Saša Marić izdao je preporuke u vezi sa bankarskim uslugama.
03.04.2020. u 12:28
get url
text

Njegovo saopćenje prenosimo u cijelosti:

1. Preporučuje se Agenciji za bankarstvo FBiH i Agenciji za bankarstvo RS da preispitaju pravnu osnovanost odluke kojom se bankama daje mogućnost vlastite procjene koji klijenti bi imali mogućnost korištenja moratorija;

2. Preporučuje se Agenciji za bankarstvo FBiH i Agenciji za bankarstvo RS da donesu Odluku o obaveznom moratoriju;

3. Obvezuju se Agencija za bankarstvo FBiH i Agencija za bankarstvo RS da što prije obavijeste Ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH o poduzetim aktivnostima po izdanim preporukama.

Obrazloženje

Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH smatra da je, s obzirom na proglašeno stanje prirodne i druge nesreće, neophodno voditi računa o zaštiti ekonomskih interesa potrošača kao najugroženije kategorije, sve do stabilizacije stanja, a minimalno tri mjeseca. Posebno je zabrinjavajuće to što su Agencija za bankarstvo FBiH i Agencija za bankarstvo RS donošenjem ovakve odluke stavile poslovne interese banaka ispred stavova entitetskih Vlada, a samim tim i interesa građana – potrošača, korisnika usluga, čiji je proračun oštećen mjerama poduzetim uslijed pandemije korona virusa.

Mišljenja smo da banke trebaju uvesti potpuni moratorij na otplatu kredita i leasinga za sve fizičke osobe koje to žele, minimalno na tri mjeseca. Takva praksa bi jednim dijelom zaštitila najugroženije skupine, a i dalje ne bi ugrozila likvidnost banaka. Banke bi trebale biti servis građanima, kao i biti podrška istim u prevazilaženju posljedica nastalih širenjem koronavirusa.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.