open-navfaktor-logo
search
Autoceste FBiH
Ovo su planovi: Kada će Krajišnici brzom cestom do Sarajeva?
Nepostojanje prostornog plana FBiH osnovni razlog što se do sada nije aktivnije radilo na cestovnom povezivanju s USK, uprkos činjenici da je to jedan od prioriteta Vlade FBiH i obećanjima da će novac od akciza biti korišten za te namjene
23.10.2019. u 11:41
get url
text

Autoceste FBiH rade na projektnoj dokumentaciji, tačnije na idejnom projektu brze ceste kroz Unsko-sanski kanton. U planovima JP Autoceste FBiH je i izgradnja projekta brze ceste od izlaza poslovne zone Vitez do petlje Nević Polja. U ovom periodu se rade i pripreme za tendersku proceduru za dio brze ceste kroz poslovnu zonu Vitez, a implementator projekta će biti JP Autoceste FBiH.

Odgovor je to JP Autoceste FBiH na naš upit koje aktivnosti se trenutno provode na cestovnom povezivanju Krajine i Sarajeva, što je već godinama određeno kao jedan od prioriteta Vlad FBiH, ali bez ikakvih konkretnih rezultata na terenu.    

Šta će biti urađeno do kraja godine 

Kada je riječ o brzoj cesti Lašva – Nević Polje, koja je dio dionice od Lašve do Jajca i dalje prema Bosanskoj krajini, u ovoj godini trebala je biti provedena tenderska procedura za izbor izvođača i nadzora za izgradnju Lota 1. na dionici Vitez – Nević Polje. Kako nam je potvrđeno u Autocestama, na navedenoj dionici su završeni glavni projekti i oni su korigovani u području poslovne zone Vitez prema zahtjevu lokalne zajednice. 

- Dio ovog projekta, LOT 1 Vitez – Nević Polje, mogao bi početi do kraja ove godine nakon usaglašavanja prostornog plana. Prema Planu poslovanja za 2019. godinu, planira se provođenje tenderske procedure za izbor izvođača i nadzora za izgradnju LOT-a 1 na dionici Vitez – Nević Polje. Međutim, do objave tendera još nije došlo jer se najprije moraju riješiti imovinsko-pravni odnosi. Eksproprijacija za navedenu dionicu je u toku – objašnjavaju u Autocestama.  

Na upit koji je glavni razlog što se do sada nije aktivnije radilo na pripremama za gradnju, odnosno gradnji ovih dionica, s obzirom na to da je to jedan od prioriteta Vlade, a i bilo je i uvjerenja da će se novac od akciza usmjeriti upravo za te namjene, u ovom preduzeću kažu da je osnovni nepostojanje prostornog plana FBiH. Kako kažu, u toku je izrada prostornog plana SBK, kojim će se definirati položaj brze ceste Lašva – Nević Polje. 

U toku izrada prostornog plana SBK kojim će biti definiran položaj brze ceste Lašva – Nević Polje

- Hronološki gledano, Vlada FBiH 27. jula 2018. godine donijela je Odluku o usvajanju programa utroška dijela sredstava "Kapitalnih transfera javnim preduzećima – transfer za izgradnju autocesta i brzih cesta" utvrđenih Budžetom FBiH, koji je usvojio Parlament FBiH, kojom je utvrđeno finansiranje izgradnje brze ceste Lašva – Nević Polje u visini od 100 miliona KM. Odlukom o izmjeni i dopuni navedene odluke na jednom dijelu dionice brze ceste je promijenjen implementator, te je smanjen iznos koji se planira doznačiti JP Autoceste FBiH na 66 miliona KM. Naprijed navedena sredstva nisu bila efektivna u 2018. godini – objašnjavaju u Autocestama.  

Podjećaju da je Vlada FBiH 10. ovog mjeseca donijela Odluku o usvajanju programa utroška sredstava "Kapitalnih transfera javnim preduzećima – transfer za izgradnju autocesta i brzih cesta" utvrđenih budžetom Federacije BiH za 2019. godinu Federalnom Ministarstvu prometa i komunikacija, čime utvrđuje sljedeće projekte koje će finansirati putem ovog Programa, Izgradnja brze ceste Lašva – Nević Polje u iznosu od 66 miliona KM i to za eksproprijaciju 11 miliona KM, za građevinske radove 53 miliona KM i za nadzor nad izvođenjem građevinskih radova 2 miliona KM.

- Planom poslovanja za 2019. godinu i Trogodišnjim planom poslovanja za 2019.-2021. godinu planirani su naprijed navedeni projekti sa izvorom finansiranja u skladu sa odlukama Vlade FBiH – finasniranje iz Budžeta FBiH. Ostalo je još da se definira položaj petlje u Nević Polju, a njeno usaglašavanje očekujemo ubrzo – kažu u Autocestama.  

Upitani za daljnje planove, odnosno projekcije o tome kada bi se moglo pristupiti aktivnostima na drugoj dionici prema Jajcu, u Autocestama kažu da to nije predviđeno u njihovim kratkoročnim planovima, niti je projektna dokumentacija kompletnog pravca urađena na tom nivou da bi se moglo ići u fazu izgradnje.

Šta su najavljivali Novalić i Terzić

- Podsjećamo, prostorni planovi Srednjobosanskog kantona nisu do kraja usaglašeni po ovom pitanju. JP Autoceste FBiH je uradilo Idejni projekt brze ceste Jajce – Nević Polje u dužini od cca. 43 km. U toku je i izrada prostornog plana SBK, te će se ukoliko bude potrebno nakon usvajanja prostornog plana SBK, izvršiti određene korekcije na tom projektu. Time će se steći preduvjeti za pokretanje daljih procedura – zaključuju iz Press službe JP Autoceste FBiH.

Istinomjer je u više navrata pisao o neispunjenim obećanjima o izgradnji brze ceste Lašva – Nević polje. Kako podsjećaju, ovaj putni pravac koji bi znatno ubrzao putovanje iz Sarajeva prema Krajini, našao se i u dokumentu 100 prioriteta Vlade FBiH, koji je objavljen sredinom 2016. godine.

Gradnju ove brze ceste, direktor preduzeća JP Autoceste FBiH, Adnan Terzić, najavio je još za početak ljeta 2017. godine, a kada se to nije desilo, krajem iste te godine, federalni premijer Fadil Novalić najavio  je da će se to desiti u 2018. godini.

I početkom 2017. godine, iz preduzeća JP Autoceste je saopćeno kako se završetak gradnje prve dionice očekivao tokom 2019. godine, kada je trebala početi gradnja druge dionice prema Jajcu.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.