Povodom Dana oslobođenja Tuzle, 2. oktobra, rijeka ljudi slila se na Slanu Banju. Brojne delagacije odale su počast borcima za slobodu iz Drugog svjetskog rata i tokom agresije na BiH. Jedan od najstarijih među njima bio je Pašan Mehmedinović, koji se i danas sjeća 2. oktobra 1943. godine, kada je Tuzla prvi put oslobođena od fašista.
- Narod je u Tuzli bio presretan. Niko te noći nije ostao u zgradi ili kući. Ulice su bile pune ljudi. Pošto sam bio borac mnogo mi znači to što je Tuzla tada bila jedini oslobođeni grad u cijeloj Evropi - priča Pašan Mehmedinović.
On kaže da je jako važno što Nijemcima nije dozvoljeno da iz grada nose sve što im treba.
- Ovdje je u oktobru 1943. došlo do formiranja novih jedinica i jačanja postojećih. Ostalo nam je oružje, hrana. Nalazili smo konzerve konjskog mesa teške po kilogram. To je bilo meso naših rudničkih konja koje su Nijemci poklali i koristili za hranu - prisjeća se 93-godišnji Pašan Mehmedinović.
Tuzla je 2. oktobra 1943. godine postala najveći oslobođeni grad u cijeloj Evropi i ta sloboda trajala je 40 dana, kada su se partizanske jedinice povukle. Konačno oslobođenje Tuzle u Drugom svjetskom ratu došlo je 17. septembra 1944. godine.
- Drugi oktobar je sve značajniji jer kad antifašisti šute, fašisti govore. Ne znam kada su ovako bezobrazno govorili fašisti, nacisti i nacionalisti. Imamo rehabilitaciju Draže Mihailovića, u udžebenicima u Srbiji, u entitetu RS stoji da je taj ratni zločinac, kreator genocida nad muslimanima u Drugom svjetskom ratu i neprijatelj partizanskog pokreta, bio antifašista. Imamo sveprisutnost ustaškog pozdrava "za dom spremni". U ime antikomunizma imamo zanemarivanje ZAVNOBiH-a i AVNOJ-a. Antifašisti, partizani, komunisti, ali ne samo oni, nego lijevo krilo Jugoslovenske muslimanske organizacije, lijevo krilo HSS-a i nezavisni građani bili su vijećnici ZAVNOBiH-a i AVNOJ-a - kaže gradonačelnik Tuzle Jasmin Imamović.
Gradsko vijeće Tuzle povodom 2. oktobra održalo je svečanu sjednicu, a za danas popodne planirana je i promocija knjige "Bosanski muslimani u Drugom svjetskom ratu" britanskog historičara Marka Attile Hoarea.