U danima po život opasnog zagađenja zraka u Kantonu Sarajevo sve aktivnosti Kantonalne vlade su se svele na marketing, objavila je Eko akcija sinoć na svojoj Facebook stranici.
Učinili su to osvrnuvši se na sinoćnju objavu iz Vlade, u kojoj su se pohvalili da je KJKP Rad na terenu te da se primjenjuje mokri postupaka od Ilidže do Baščaršije u cilju smanjenja zagađenosti zraka.
- U danima po život opasnog zagađenja zraka u Kantonu Sarajevo, sve aktivnosti kantonalne vlade su se svele na marketing - po ko zna koji put se ponavljaju izmišljotine o mokrom postupku kao učinkovitom načinu za smanjenje zagađenja zraka u Sarajevu - naveli su iz Eko akcije.
Kako pojašnjavaju iz Eko akcije, pojam vezanje prašine odnosi se na posipanje tekućine (često higroskopne otopine) na asfaltirane ulice - da bi se održavanjem vlage na površini ceste spriječile emisije ulične prašine. Neki nordijski gradovi u tu svrhu koriste otopine poput kalcij-magnezijevog acetata (CMA), magnezijevog hlorida i kalcijevog hlorida.
U Helsinkiju su (od 2006. do 2009. godine) u danima vezivanja prašine prosječne proljetne koncentracije PM10 bile snižavane za 24%. Učinak vezivanja prašine na koncentraciju PM10 očito zavisi od količine prašine na cestama i učešća te prašine u ukupnoj PM10.
U sredinama i situacijama gdje je količina putne prašine mala, i njen je doprinos PM10 mali, te vezivanje prašine nema znatnog uticaja na ukupnu PM10.
- U Kantonu Sarajevu nikad nisu rađena istraživanja o udjelu putne prašine u ukupnoj emisiji PM10, Kanton Sarajevo je na nabavku kalcijevog hlorida za vezivanje prašine na gradskim ulicama potrošio 100.000 KM - na bazi "nezvaničnih informacija" kojima je raspolagao nadležni ministar Damir Filipović - naveli su iz Eko akcije.
Primjena mokrog postupkaKJKP Rad na terenu. Primjena mokrog postupka od Ilidže do Baščaršije u cilju smanjenja zagađenosti zraka.
Posted by Vlada Kantona Sarajevo on Thursday, January 2, 2020
London je od 2010. do 2012. pokušao na sličan način smanjiti zagađenje na gradskim ulicama, na šta je potrošen 1,43 milion funti (3,3 miliona KM). Već na samom početku naučnici koji se bave zagađenjem zraka su taj pokušaj okarakterisali kao traćenje javnog novca, što je poslije potvrdila i studija urađena 2013. godine.