Aerodrom Sarajevo

Novo rješenje za maglu: Da li je ovo kraj otkazanim letovima?

Objavljeno: 25.11.2018. u 09:30 Autor: M. A.

Zbog guste magle najviše ispaštaju putnici koji koriste Međunarodni aerodrom Sarajevo, s obzirom na to da je proteklih godina i nekoliko stotina letova zbog loše vidljivosti znalo biti otkazano

FOTO: J. BRUTUS

Magla je već nekoliko puta u proteklim danima u ranim jutarnjim satima dočekala građane Sarajeva. Ništa neobično za glavni grad Bosne i Hercegovine, koji zimi, a posebno tokom decembra i januara od smoga i magle gotovo da se i ne vidi.

Zbog guste magle najviše ispaštaju putnici koji koriste Međunarodni aerodrom Sarajevo, s obzirom na to da je proteklih godina i nekoliko stotina letova zbog loše vidljivosti znalo biti otkazano.

Ipak, kako tvrde iz Međunarodnog aerodroma Sarajevo, ove godine bi broj otkazanih letova trebao biti mnogo niži, jer je od 15. novembra zvanično počeo da se koristi novi “Antifog sistem“.

- Svi poznati sistemi za rasturanje pothlađene magle, a nema ih mnogo, zasnivaju se na primjeni tehnike zasijavanja magle sa reagensima, uz pomoć kojih se zamrzavaju čestice vode u zraku. Nakon zamrzavanja, te čestice rastu, i povećavajući svoju težinu, potom padaju na zemlju u vidu kristala. Sistem za rasturanje pothlađene magle koji je instaliran na MAS-u  je jedinstven i inovativan po tome što izborom reagensa i usavršenim načinom njegovog zasijavanja sa zemlje, može se postići zadovoljavajući efekt sistema. Ovaj sistem koristi za reagens tečni propan, jer ima niz prednosti u odnosu na druge poznate reagense koji se koriste u vještačkom utjecaju na vrijeme (srebro-jodid, tečni azot, suhi led… itd.) – govori za Faktor glasnogovornica aerodroma Sanja Bagarić-Arnaut.

Dodaje da je na području sarajevskog aerodroma postavljeno 15 difuzionih jedinica, kojim se vrši zasijavanje magle.

Kada je riječ o efikasnosti ovog sistema, Bagarić-Arnaut navodi da se on može primijeniti kada je vanjska temperatura zraka između 0 i minus 8 stepeni Celzijusa C. Ukoliko su temperature niže ili više od ovoga, “Antifog sistem“ ipak ne može riješiti problem magle.

- Niti jedan sistem ne može u potpunosti riješiti problem gustih  magli, kako na našem, tako i na drugim aerodromima, međutim definitivno da može da pomogne. Sigurni smo da je u protekle dvije sezone, otkako se ovaj sistem testira  upravo jedan od razloga zašto smo imali manje otkazanih letova, nego prijašnjih sezona. Primjerice u prošloj zimskoj sezoni imali smo otkazanih tek  30-tak letova zbog loših vremenskih uvjeta na našoj zračnoj luci, a tu osim  gustih magli spadaju i druge meteorološke pojave, poopout jakog vjetra ili sniježnih padavina – ističe naša sagovornica.

Naglašava da je uz već postojeći Sistem za instrumentalno slijetanje (tzv. ILS sistem), MAS  odnedavno uveo i globalni sistem satelitske navigacije (GNSS), koji će još više poboljšati uvjete za uspješno slijetanje i polijetanje aviona sa našeg aerodroma.

Ipak, ukoliko zbog loših vremenskih uvjeta bude otkazanih letova, Bagarić-Arnaut napominje da Međunarodni aerodrom Sarajevo nije dužan da se pobrine za refundiranje troškova putnicima.

-Za  refundiranje troškova putnici trebaju da kontaktiraju zrakoplovne tvrtke, koje i donose odluku o otkazivanju leta, a što je praksa na svim aerodromima u svijetu – zaključuje Bagarić-Arnaut.

 

 

Izvor:   Faktor

Faktor pratite putem aplikacija za Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook i Twitter. Zabranjeno je prenošenje sadržaja bez odobrenja redakcije. Kontaktirajte nas na [email protected]

Vezani članci

Iz kategorije