Sezonska hrana

Najzdravije, najjeftinije, najukusnije: Namirnice koje bi se trebale naći na jelovniku tokom juna

Objavljeno: 05.06.2019. u 20:48

Nakon branja plodova, njihova nutritivna vrijednost odmah počinje opadati. Brojni vitamini u voću i povrću jednostavno nestaju nekoliko dana nakon branja. Kupovanje sezonskih namirnica znači više vitamina, minerala i fitohemikalija

Trešnje su odličan izvor dijetalnih vlakana i vitamina C

I dok sve vrste voća i povrća imaju odlično djelovanje na zdravlje, njihove prave vrijednosti ćete dobiti tek kada ih počnete jesti za vrijeme njihove sezone.

Sezonska hrana je hrana koja se uzgaja u doba kada je to predviđeno. Tada je najjeftinija, najsvježija i najukusnija.

Sezonski znači jeftinije

Kupovanje sezonskih namirnica svakako će poštedjeti vaš novčanik. Čak i onda ako se namirnice uvoze, kada su u pitanju sezonske, uvoze se po nižim cijenama, zbog čega ih manje plaćate. Za uzgoj ulaže se manji napor, namirnica je puno, cijena je jeftinija, a u konačnici ih plaćate znatno manje.

Sezonski znači više nutritivnih tvari

Nakon branja plodova, njihova nutritivna vrijednost odmah počinje opadati. Brojni vitamini u voću i povrću jednostavno nestaju nekoliko dana nakon branja. Kupovanje sezonskih namirnica znači više vitamina, minerala i fitohemikalija.

Sezonski znači ukusno

Sezonski proizvodi su svježi, a svježe je uvijek ukusnije. Ako su namirnice provele 10 dana u kartonskim kutijama, naravno da ne možete očekivati da će biti jednako ukusne kao svježe.

Sezonski znači prirodno

Jesti sezonski znači poštedjeti prirodu i sačuvati okolinu. Za uzgoj sezonskih namirnica potrebno je manje pesticida i tako čuvamo okoliš. Umjetni uzgoj hrane je postao velika prijetnja okolini, stoga je krajnje vrijeme da počnemo jesti sezonsko.

Donosimo popis namirnica koje biste tokom juna trebali više uvrstiti u svoju prehranu:

Ananas

Sočan, aromatičan i sladak, ananas nije bez razloga jedna od najpopularnijih vrsta voća. Odličan je izvor kalcija, magnezija, fosfora i mangana. U njemu ćete pronaći i biljni pigment karoten, vitamine B grupe, vitamin C i E. Ananasu ne trebate puno toga dodavati jer je sam po sebi ukusan i prepun hranjivih tvari.

Bob

Ova biljka iz porodice mahunarki sadrži malo zasićenih masnih kiselina, holesterola i soli. Stručnjaci preporučuju bob svim osobama, naročito vegetarijancima, jer je odličan izvor proteina i nutritivnih tvari koje dobijemo iz namirnica životinjskog porijekla. Odličan je izvor dijetalnih vlakana, vitamina C, niacina, folne kiseline, magnezija i fosfora. Bob možete poslužiti kao prilog gotovo svakom jelu i možete ga dodati raznim salatama.

Borovnice

Ove male bobice kriju čudesna ljekovita svojstva. Odličan su izvor flavonoida, posebno antocijana koji ima odlična antioksidativna i protivupalna svojstva te održava zidove krvnih žila elastičnim. Antocijan je zaslužan za tamnu boju borovnica.
Borovnice obiluju vitaminom B2, C i E. Također sadrže mangan te topiva i netopiva vlakna.

Grašak

Grašak je namirnica koja je pristupačna, ukusna i zdrava. Sadrži malo zasićenih masnih kiselina, holesterola i soli. Dobar je izvor proteina, vitamina A, riboflavina, folne kiseline, niacina, vitamina B6, magnezija i fosfora. Odličan je izvor dijetalnih vlakana, vitamina C, K, tiamina i mangana. Grašak možete pripremati na razne načine.

Jagode

Mogu biti raznih oblika i veličina i sve imaju odličan učinak na zdravlje. Sadrže malo zasićenih kiselina, holesterola i natrija. Dobar su izvor folne kiselina i kalija, a odličan izvor dijetalnih vlakana, vitamina C i mangana.

Krastavac

Krastavci sadrže malo zasićenih masti, holesterola i natrija. Dobar su izvor vitamina A, magnezija, fosfora i mangana, a odličan izvor vitamina C, K i kalija.

Mango

Sadrži malo kalorija, zasićenih kiselina, holesterola i natrija, a istovremeno ima brojne sastojke koji su odlični za zdravlje. Bogat je izvor kalcija, željeza, kalija, magnezija, esencijalnih aminokiselina, dijetalnih vlakana, vitamina A, C, B, E i K.

Šparoge

Šparoge su proljetno povrće, a u junu je njihova sezona pri kraju. To znači da su sada najpristupačnije. Odličan su izvor vitamina B grupe koji su potrebni za proizvodnju energije i održavanje zdravlja živčanog sistema. Sadrže vitamin K koji je neophodan za zdravlje kostiju. Šparoge su ukusne same po sebi, bez ikakvih dodataka.

Trešnje

Juni je mjesec uživanja u trešnjama. Ima ih posvuda, ukusne su, pristupačne i trenutno najzdravije. Odličan su izvor dijetalnih vlakana i vitamina C. Trešnje najčešće jedemo bez ikakvih dodataka ili kao jedan od glavnih sastojaka brojnih slastica.

Izvor:   Faktor

Faktor pratite putem aplikacija za Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook i Twitter. Zabranjeno je prenošenje sadržaja bez odobrenja redakcije. Kontaktirajte nas na [email protected]

Vezani članci

Iz kategorije