open-navfaktor-logo
search
Zahtjevna dionica
Mitrović: Izgradnja Koridora Vc usporena je na samom početku zbog nedostatka novca
Vojin Mitrović, ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine, govorio je o gradnji Koridora Vc, te da li je zadovoljan trenutnom dinamikom realizacije ovog projekta koji je jedan od iznimno važnih projekata za BiH.
12.03.2021. u 09:48
get url
text

- Sama izgradnja Koridora Vc nešto je što se praktično dogovara i potpisuje na nivou Bosne i Hercegovine, a sama realizacija je u nadležnosti entiteta. Tako da Koridor Vc, koji negdje 90 posto prolazi kroz teritoriju entiteta Federacije BiH, je predmet Javnog preduzeća Autocesta FBiH i to je praktično pitanje koje bi njima trebalo postaviti. Ali, sa pozicije na kojoj se nalazim naravno da sam upoznat sa detaljima izgradnje Koridora Vc čiji sami proces izgradnje zaista dugo traje. Jedan od problema koji je vjerovatno uzrokovao i podjelu ovog Koridora Vc na nekih 30 do 40 lotova, odnosno etapa ili dionica, je bio uzrokovan time što nije bio osiguran kompletan novac u tom trenutku kada se on počeo raditi - cijeni Mitrović. 

Sigurno da bi, kaže, bilo mnogo jednostavnije da se dogovorio sporazum ili ugovor sa određenim velikim konzorcijem ili izvođačima koji bi i finansirali i izvodili radove.

- To bi bilo sigurno i daleko brže i jednostavnije. No, moramo imati u vidu da je sama dionica izuzetno teška i zahtjevna. Imamo puno nadvožnjaka, imamo puno tunela, mostova. Tako da je i to jedan od ograničavajućih faktora i razloga zašto sama izgradnja ove dionice zaista dugo traje - smatra Mitrović.

Kaže da moramo biti svjesni, ako se uradi Koridor Vc, da on će doprinijeti povezivanju velikih regija u Bosni i Hercegovini i velikih centara, sa druge strane.

- Realizacija i ovog projekta autoputa, koji ide od Banje Luke prema Hrvatskoj preko mosta u Bosanskoj Gradišci, i autoputa koji je urađen od Banje Luke prema Doboju, te od Vukosavlja prema Rači, sigurno da će biti jedna od bitnih činjenica koja će doprinijeti povezivanju većih centara u okviru Bosne i Hercegovine. Što se tiče samog povezivanja unutar BiH, mislim da će na taj način biti pojednostavljena i smanjena potreba na neki način i rekonstrukcije određenih magistralnih i regionalnih puteva. Ali, sigurno da treba i na tome raditi. I, koliko sam upoznat, u planu investicija za ovu i narednu 2022. godinu, predviđeno je mnogo investicija na rekonstrukciji postojećih magistralnih i regionalnih puteva - kaže Mitrović. 

Ističe da je na Samitu o Zapadnom Balkanu, koji je održan krajem prošle godine, u vezi s pomoći zemljama te regije definiran iznos oko devet milijardi eura, koji obuhvata i infrastrukturne projekte.

- Pomoć je upravo usmjerena u ovom periodu trajanja koronavirusa za unapređenje same infrastrukture što se tiče zemalja Zapadnog Balkana. Tako da je i Bosna i Hercegovina aplicirala i mislim da je nekih desetak projekata prihvaćeno od Evropske unije da se finansira tim sredstvima. Tako da će to sigurno u ovom trenutku doprinijeti bržoj realizaciji ovih projekata što se tiče Koridora Vc i što se tiče dionice puta između Foče i Šćepan-Polja i mosta između Bosne i Hercegovine i Crne Gore - poručio je Mitrović.

Ističe da je u proteklom periodu, u proteklih četiri do pet godina, urađeno nekoliko mostova koji su izuzetno bitni za povezivanje Bosne i Hercegovine sa zemljama Zapadnog Balkana i Evropske unije. 

- Završen je most na Svilaju, ali je činjenica da nije urađen granični prijelaz. On je u fazi izgradnje i očekujem u narednih nekoliko mjeseci da će i taj most biti u funkciji što će u značajnoj mjeri rasteretiti ostale granične prijelaze, kako Orašje tako i Bosansku Gradišku. Veoma važan infrastrukturni projekat je i most u Bosanskoj Gradišci gdje ćemo praktično izbjeći ogromne gužve upravo zbog ograničavajućih faktora transporta, kako robe tako i putnika kroz sami grad. Bit će izmješten na lokaciju na kojoj se gradi most. Rok za završetak izgradnje ovog mosta je predviđen za maj 2022. godine. Tako da ćemo imati moderan i granični prijelaz i most koji će spojiti Bosnu i Hercegovinu i Hrvatsku. Imamo i most na Rači, isto tako, predviđeno je da završetak njegove izgradnje bude naredne godine. Tako da ćemo i u tom dijelu biti povezani što se tiče povezanosti Bosne i Hercegovine sa Srbijom i Koridorom 10 - ističe Mitrović.

Ministar je kazao kako je završen projekat Mosta bratoljublje, koji povezuje Ljuboviju i Bratunac.

- Očekujemo da u narednih mjesec ili dva taj most, odnosno granični prelaz između Bosne i Hercegovine i Srbije bude pušten tako da ćemo praktično imati još jedan novi most i novo povezivanje sa savremenom infrastrukturom da bismo jednostavno ubrzali protok roba i usluga i putnika. U okviru pomoći zemljama Zapadnog Balkana obuhvaćen je i projekat realizacije putnog pravca od Foče do Šćepan-Polja, što je izuzetno bitno za povezivanje Bosne i Hercegovine sa Crnom Gorom. Očekujemo u naredne dvije do tri godine da će i taj putni pravac biti završen. Imamo isto tako granični prijelaz između Bosne i Hercegovine i Crne Gore kod Bileće. On je urađen, prošle godine je pušten u promet, tako da u ovom trenutku treba biti zadovoljan u ovakvim uslovima i finansijske situacije koja u Bosni i Hercegovini i okruženju da smo na neki način dosta toga i uradili - naglasio je Mitrović.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.