Kalcij je bitan mineral: Odakle ga uzimati ako ne jedete mliječne proizvode

Objavljeno: 05.03.18 u 16:17

Možda niste vegan ni vegetarijanac, ali ako u svoju prehranu ne uključujete previše namirnica životinjskog porijekla, vjerovatno ste se zapitali iz kojih biste onda namirnica mogli dobiti najviše kalcija, minerala veoma važnog za naše zdravlje.

Iako se najčešće povezuje sa zdravljem kostiju, kalcij nam je potreban i zbog drugih razloga.

Treba nam zbog normalne funkcije mišića i živčanog sustava, zbog regulacije srčanog ritma i krvnog tlaka, a jako je važan jer regulira i hormone te uravnotežuje želučanu kiselinu.

A kako ga organizam ne može proizvesti sam, potrebno ga je unositi pravilnom prehranom. No ako doista ne volite ili ne smijete piti puno mlijeka i jesti mliječne proizvode, tada biste trebali pojačati unos drugih prirodnih namirnica koje obiluju kalcijem.

Najbolji izbor su:

Tofu

Tofu napravljen na bazi kalcijevog sulfata u samo pola šoljice te ukusne namirnice nudi čak 86 posto dnevne preporučene doze kalcija. Dodatni mu je bonus što obiluje i dobrim biljnim proteinima, a još bolji taj da se tofu zaista može jesti na bezbroj načina. Možete ga peći na roštilju, narezati na kockice te dodati juhama, salatama i drugim jelima.

Edamame

Mlade mahune od soje, edamame, koje možete nabaviti u specijaliziranim trgovinama zdrave hrane, u samo pola šoljice nude oko 260 mg kalcija, što je oko 26 posto preporučene dnevne doze.

Bademi i bademovo mlijeko

Ako ne volite kravlje mlijeko, dobra će zamjena biti mlijeko od badema, koje u samo jednoj čaši dnevno nudi oko 450 mg kalcija.

Od svih biljnih vrsta mlijeka bademovo ima malo kalorija, ali je doista bogato kalcijem. Osim čaše bademovog mlijeka organizmu će pomoći i sami bademi, koji obiluju kalcijem i proteinima.

Zeleno lisnato povrće

Kelj, kineski kupus, raštika, blitva i ostalo zeleno lisnato povrće odličan su izvor kalcija, a kako je riječ o mnogo vrsta ukusnog povrća, uz njih je lako svaki dan nadomjestiti kalcij kojeg možda ne dobivate iz namirnica životinjskog porijekla.

Cjelovite žitarice

Osim što su dobar izbor za doručak, cjelovite žitarice u sebi imaju i dovoljno količinu vitamina D, pa ćete njima jako dobro štiti svoje kosti.

Narandže

I neke voćke imaju dovoljnu količinu kalcija, a među njima se posebno izdvaja narandža. Dvije narandže dnevno dat će vam oko 10 posto dnevne preporučene doze kalcija.