open-navfaktor-logo
search
Željeznice FBiH
Iz Sarajeva nakon gotovo deset godina prekida krenuo voz za Ploče
Sezonski brzi voz krenuo je jutros na promotivnu vožnju sa Željezničke stanice Sarajevo za Ploče nakon gotovo deset godina prekida.
01.07.2022. u 07:54
get url
text

Talgo voz će na liniji Sarajevo – Ploče – Sarajevo saobraćati od danas do 11. septembra petkom, subotom i nedjeljom.

Polazak voza iz Sarajeva je u 07.15 sati, a dolazak u Ploče u 10.36 sati. Povratak voza iz Ploča planiran je u 18:26 sati, a dolazak u Sarajevo u 21:51 sati.

Iz JP Željeznice FBiH podsjetili su putnike da su dužni kupiti voznu kartu najkasnije dan prije planirane vožnje do 14 sati i na blagajni dostaviti - ime i prezime, godinu rođenja i broj pasoša. Takav postupak vrijedi i prilikom kupovine online karata.

Napominju da je ta procedura je obavezna s ciljem efikasnije carinske kontrole i skraćivanja vremena zadržavanja pri prelasku granice između BiH i Hrvatske u Čapljini. Uvođenjem te linije nastavljena je priča duga 120 godina, koja je prekinuta 2013. godine.

Povratna karta 41,10 KM

Karte se mogu nabaviti na prodajnim mjestima u Sarajevu, Hadžićima, Konjicu, Mostaru i Čapljini.

Cijena karte u jednom smjeru iznosi 25 KM, a povratna 41,10 KM.

Iz Željeznica FBiH su ranije saopćili da putnicima nude i niz povlastica, popuste kod putovanja u grupi od najmanje šest odraslih putnika, kao i povlastice za studente, penzionere, osobe starije od 60 godina života, novinare i ratne vojne invalide.

Sporazum o uvođenju sezonskog voza na relaciji Sarajevo-Ploče postignut je sredinom juna u Zagrebu na sastanku predsjednika uprave - generalnog direktora Željeznica FBiH Enisa Džafića i predsjednika uprave HŽ putnički prijevoz Željka Ukića.

Premijer Federacije BiH Fadil Novalić kazao je prije polaska voza da je vožnja tom dionicom jedna od najzanimljivijih u Evropi, ali i u svijetu te da Vlada FBiH ima ozbiljne namjere kada su u pitanju Željeznice FBiH.

Podsjetio je da je CNN tu "južnu prugu" svrstao u deset najljepših, a Guardian u 18 najatraktivnijih u svijetu. Novalić ističe da je sasvim jasno da u razvijenim zemljama kičmu transporta čine željeznice, a ne drumski prijevoz.

- I mi čuvamo performanse naše željezničke korporacije, kako bi mogle preuzeti tu ulogu, a već su preuzele ulogu u transportu tereta. Mi smo regionalni lider u prijevozu tereta kad se računaju milioni tona - naveo je federalni premijer.

Naglašava da Vlada FBiH ima ozbiljne namjere kada su u pitanju Željeznice FBiH te da je od preuzimanja svog mandata planirao restrukturiranje te kompanije.

- Tada smo vidjeli da se 20 godina nisu plaćale obaveze i da je poslovanje bilo negativo 66 miliona KM. Danas je to deset puta manje. Uz podršku Vlade, ova kompanija je investirala 37 miliona eura u južnu prugu. Radimo projektno renoviranje željeznice i do Doboja, a sa Vladom TK imamo dogovor izrade projekta željezničkog koridora prema Beogradu - kazao je.

Uspostavljanje linije Sarajevo-Zagreb

Današnja svečanost je, dodao je Novalić, posvećena povećanju putničkog internacionalnog transporta.

- Sada se pregovara sa željeznicama Republike Srpske i Republike Hrvatske da pustimo talgo voz i prema Zagrebu - zaključio je Novalić.

Generalni direktor Javnog preduzeća Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine Enis Džafić kazao je da je to prvi međunarodni talgo voz na relaciji Sarajevo-Ploče i podsjetio da je nakon 8,5 godina konačno postignut sporazum s Hrvatskim željezničkim putničkim prijevozom za otvaranje međunarodne linije i njeno vraćanje u funkciju.

Najavio je da će od novog reda vožnje biti uspostavljena i linija Sarajevo-Zagreb. Do decembra, kada će na snagu stupiti novi red vožnje, radit će se na tehničkim pripremama, uspostavljanju voznih kapaciteta i osoblja što će biti neophodni za ponovno uspostavljanje te međunarodne linije.

- Željeznice FBiH nastoje ispuniti svoje obaveze prema privredi i putnicima da im učini prijevoze što komfornijim, ekonomičnijim i pristupačnijim, a dokaz tome je da u posljednjih sedam godina bilježimo konstantan rast broja putnika u putničkom saobraćaju kao i povećanje količine prevezenog tereta u teretnom saobraćaju - dodao je Džafić.

Podsjetio je da su Željeznice FBiH od 2015. do 2022. godine prošle proces rekonstruiranja u tehničko-tehnološkom smislu, ljudskim resursima i finansijskom poslovanju jer se preduzeće nalazilo u vrlo teškoj situaciji kada je u pitanju organizacija rada i finansijsko poslovanje.

U tom periodu smanjene su tekuće obaveze za više od 140 miliona KM prema dobavljačima, bankama, Poreznoj pravi te Upravi za indirektno oporezivanje, a realizirano je i 100 miliona KM investicija u poboljšanje željezničke infrastrukture i rad željezničkog operatera.

- Neizmjernu pomoć u restruktuiranju Željeznica i finansijskoj konsolidaciji dao je prije svih premijer Federacije BiH Fadil Novalić sa saradnicima, a ovo je prvi saziv Vlade FBiH koji se uhvatio ukoštac da ovo strateško preduzeće izvede ponovo na prave kolosijeke u svom radu - podvukao je Džafić.

Dokaz stabilnosti Željeznica FBiH

Kaže da je Vlada FBiH prema zakonu o finansijskoj konsolidaciji uplatila 24 miliona KM, a dodatno je za investicije i razvoj željezničke infrastrukture osigurala 20 miliona KM, dok je budžet za 2022. godinu najveći dosad.

Direktor Džafić ističe da je to preduzeće uspjelo odgovoriti izazovima poput osiguranja nesmetanog saobraćaja u vrijeme pandemije koronavirusa kada su ostali vidovi prijevoza bili u prekidu, a ukrajinska kriza je pokazala da su spremni brzo se prilagoditi novim zahtjevima u transportu roba.

- Prvi put tranzitne robe preko luke Ploče iz Bosne i Hercegovine idu prema Srbiji, Mađarskoj, Češkoj i Slovačkoj što dokazuje našu stabilnost - zaključio je.

Prugu od Sarajeva do Ploča započela je Austro-Ugarska, nastavila Kraljevina Jugoslavija, a završila SFRJ. Pruga je bila izgrađivana u više etapa i bila je jedan od najvećih prometnih i infrastrukturnih projekata prošloga vijeka.

Dugačka je gotovo 200 kilometara, sa 27 željezničkih stanica, 71 mostom i 106 tunela. Tuneli su dugački oko 37 kilometara, a među njima je, s više od tri kilometra, najduži tunel Ivan, prokopan kroz istoimenu planinu.

Pruga Sarajevo - Ploče puštena je promet 29. novembra 1966. godine povodom proslave Dana Republike SFRJ, a službeni promet s voznim redom, započeo je 1. decembra iste godine.

Linija do Ploča održavala se do 15. decembra 2013.

Prvi svečani voz na dizel vuču prugom normalnog kolosijeka krenuo je iz Sarajeva do Mostara 26. novembra 1966., povodom obilježavanja dana Prvog zasjedanja AVNOJ-a u Bihaću.

Voz je vozio mašnovođa Refik Masnopita, a od Mostara do Ploča, dan kasnije, vozom je upravljao mašinovođa Pero Andrić. Od 1967. do kraja maja 1969. godine završeni su radovi na polaganju kontaktne mreža monofaznog sistema, odnosno ugrađeni su elektro-relejni signalno-sigurnosni uređaji s telekomandnim uređajem koji omogućuje daljinsko upravljanje prometom iz Rajlovca.

Zbog ratnih događanja 3. aprila 1992. godine u 10.42 u stanicu Ploče stigao je posljednji putnički voz iz Sarajeva (Zagreb - Ploče), a 7. maja 1992. godine u 12.45 otpremljen je posljednji teretni voz prema Sarajevu - nakon čega je nastupio potpuni prekid saobraćaja iz Ploča prema Mostaru i Sarajevu.

Prvi poslijeratni voz s dizel vučom iz Sarajeva prema Pločama krenuo je 16. juna 1996. godine, čime je označen početak uspostavljanja željezničkog saobraćaja na ovoj dionici. Ali, tek nakon više od dvije godine službeno je uspostavljena linija Sarajevo - Ploče. Linija se održavala do 15. decembra 2013. godine kada su Hrvatske željeznice u potpunosti ukinule željeznički putnički promet od Ploča do Metkovića, pa su vozovi prema Sarajevu i Zagrebu polazili iz stanice Čapljina.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.