Čengić je, podsjetit ćemo, optužio predsjednika stranke Nermina Nikšića i aktuelnog predsjednika KO SDP-a Sarajevo Damira Mašića da su prijetnjama, ucjenama i trgovinom utjecajem usmjerili rezultate unutarstranačkih izbora.
VEZANI TEKST - Čengić: Nikšić je zvao delegate da ne glasaju za mene, okretali su se janjci za direktore, prijetilo se otkazima
Nedostatak plana i vizije, strategije, lidera, autoriteta samo su neke od manjkavosti u radu KO SDP-a Sarajevo koje je Čengić pobrojao u svojoj analizi.
Međutim, KO SDP-a ima i svoje prilike, a to su, smatra on, nerad i kriza vlasti i raspadanje Demokratske fronte, a prijetnje su, ocjenjuje, snaga Stranke demokratske akcije (SDA), dominacija Naroda i pravde (NiP), te činjenica da Naša stranka preuzima glasače SDP-a.
- Kantonalna organizacija nije usvojila Plan rada, iako je to dužna po Statutu SDP-a BiH, samim tim bez Plana je nemoguće imati i viziju gdje želi organizacija da bude u budućnosti – navodi Čengić.
Ističe da KO SDP-a Sarajevo nema izbornu strategiju i da "svakodnevno luta iz dana u dan iz reakcije u reakciju bez ikakvih strateških ciljeva". Smatra da ova stranačka kantonalna organizacija nema liderstva, a samim tim i autoriteta, te da je izgubila podršku "sarajevske raje".
- SDP se nalazi u finansijskoj krizi od 2014. godine zbog smanjenog finansiranja, ali i odbijanja da otpusti radnike koji su tehnološki višak. Ranijih godina (2016. i 2018.) Glavni odbor SDP-a je snosio 80 posto troškova kampanje kada je u pitanju promocija i promotivni materijal, a prema najavama to se neće desiti u ovoj godini. Također najavljena su smanjenja budžetskih primanja za organizaciju – navodi Čengić.
Ističe da, iako su raspisani Lokalni izbori, KO SDP-a Sarajevo uopće nema izborni štab i izbornu strategiju i program. Među probleme je uvrstio i činjenicu da KO SDP-a Sarajevo nije adekvatno obilježio važne događaje, odnosno da ta kantonalna organizacija uopće nije slala delegacije na obilježavanja važnih praznika. Na to se Čengić požalio i na društvenim mrežama.
- Od nastanka Demokratske fronte primjetan je trend podjele glasačkog tijela između SDP-a i Demokratske fronte u tri izborna ciklusa. Politika Demokratske fronte je konačno demaskirana i javnost je veoma kritična prema njima, što može biti prilika za SDP – napisao je Čengić u dijelu koji se odnosi na prilike SDP-a.
Kada su u pitanju prijetnje, istaknuo je da je SDA 2018. godine, čak i nakon nastanka NiP-a, omogućila da ta stranka ostane na istom broju glasova.
- Historijski gledano, SDA bolji rezultat ostvaruje na lokalnim izborima nego na općim, što predstavlja veliku prijetnju. Također, od devet općina, SDA ima osam načelnika i gradonačelnika iz jedine općine gdje ne kontrolišu načelničku poziciju – napisao je član Predsjedništva SDP-a.
Kada je riječ o opozicionom bloku, dodaje, NiP se nameće kao "apsolutni lider u Kantonu Sarajevo".
- Dok se NiP nameće kao lider opozicije, Naša stranka prodire u glasove najurbanijih dijelova Kantona i uzima glasove od SDP-a – ocjenjuje Čengić.
Smatra da SDP u Kantonu Sarajevo nije izgradio imena za načelničke kandidate, a da ona imena koja su prepoznatljiva u SDP-u izbjegavaju da preuzmu odgovornost. Istaknuo je da je nevjerovatna činjenica da SDP u ovom trenutku nema kandidate za predstojeće Lokalne izbore, a da se izborne liste predaju već u junu.
- Lideri stranaka "četvorke" razvlačenjem dogovora i procesa izbora zajedničkih kandidata za načelnike su smanjile šansu kandidatima za 50 posto jer su izgubili šest mjeseci rada dok aktuelni načelnici ga imaju na raspolaganju – smatra Čengić.
Predlaže da kampanja načelnika bude jedinstvena za sve općine, po uzoru na "Kukuriku koaliciju" u Hrvatskoj 2011. godine, te da to budu zajednički kandidati stranaka "četvorke".
- Smatram da, analizirajući snagu SDP-a, možemo dobiti samo jedno mjesto u kojem imamo šansu za pobjedu, a to je Općina Novo Sarajevo, gdje treba naći kvalitetnog kandidata. Druga Općina gdje bi kandidat za načelnika mogao napraviti dobar rezultat i značajno povući kandidatsku listu je Ilijaš, ukoliko kandidat bude Adis Šehić – procijenio je Čengić.
Kada je u pitanju medijska promocija, predlaže da se uloži novac u najveće portale i medije, a ne da se novac rasipa jer ga, kako je kazao, nema. Uprkos tome, predlaže ulaganje "ogromnih finansijskih sredstava" u reklamiranje na društvenim mrežama.