open-navfaktor-logo
search
Brčko
Dobre priče iz nastavne prakse u Osnovnoj školi Maoča
Kada je pojavom koronavirusa u Bosni i Hercegovini proglašeno vanredno stanje i izvršena preporuka da se radi online nastava, IX Osnovna škola Maoča je, zahvaljujući višegodišnjem iskustvu u ovakvom načinu izvođenja nastave, već bila spremna za promjene.
21.03.2020. u 09:50
get url
text
Deveta OŠ Maoča
Deveta OŠ Maoča

- Deveta osnovna škola Maoča uvijek je bila avangardna ustanova. Prva smo škola u BiH koja je imala svoju web stranicu, prva smo škola u Distriktu koja je u nastavi imala video projektor. Nastavljajući dobre prakse imali smo i podršku od odjela za obrazovanje. Tako je školske 2014./2015. godine omogućeno besplatno korištenje Office365 za sve osnovne i srednje škole. Svaki učenik i nastavnik u osnovnim i srednjim školama je imao svoj e-mail nalog s jako dobrom koncepcijom imenovanja. Ovo je izuzetno dobra, visokoprofesionalna platforma i jedini problem je bio komplikovana administracija. Ovaj problem me nagnao da istražim kvalitetnija rješenja. Sa grupama učenika sam testirao desetak različitih platformi. Tražili smo alternativu i našli smo je u edukativnoj mreži "Edmodo" - priča nastavninik informatije Nijad Salihović i dodaje:

- Osnovni kriteriji su bili sigurnost učenika, dobra i sigurna komunikacija, kvalitetna statistička obrada podataka i da je administracija unutar škole. Pred početak nastave, školske 2016./17. godine, u augustu 2016. godine, održao sam radionicu - seminar za nastavnike naše škole nakon čega ovu tehnologiju počinju koristiti Elvira Buljubašić u razrednoj te Almira Omerović i Adela Suljić u predmetnoj nastavi - gvori Salihović.

Kada je Vlada Brčko Distrikta BiH donijela odluku da nastavnici u razrednoj nastavi koriste viber ili neku od socijalnih mreža, a nastavnici u predmetnoj nastavi google classroom ili ako već koriste neku drugu platformu da je nastave koristiti, pokazalo se da je Edmodo perfektna platforma za ovaj vid nastave.

- Dovoljno je da jedan nastavnik ima evidentirane učenike pozove ostale nastavnike da se registruju i učenicima podijeli pristupne kodove za razrede. Djeca već imaju kreirane akaunte (račune) te samo dodaju predmete za koje su dobili kodove - naglasio je Salihović i dodao:

- Mi smo bili spremni već narednog dana da se prebacimo na online nastavu. Za svaki slučaj uradio sam tri video tutorijala, dva za nastavnike, kako da formiraju grupe i koriste platformu i kako da postavljaju i pregledaju zadaću i testove, i jedan za učenike, kako da se prijave na platformu i uključe ostale predmete. Osim ove online platforme u školi koristimo još jednu platformu kojom razmjenjujemo iskustva i radimo projektnu nastavu sa školama širom Evrope. Ta platforma je eTwinning i već smo prepoznati kao evropska eTwinning škola u i izvan granica BiH - govori Salihović.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.