open-navfaktor-logo
search
Sukob prijevoznika
Direktor GRAS-a Vatrić: Glavni uzročnik svih naših problema je Centrotrans
U GRAS-u tvrde da Centrotrans osim minibuskih linija planira u budućnosti preuzeti i autobuski saobraćaj i na nezakonit način pa pripremaju krivične prijave protiv onih koji sarađuju na otimanju linija javnog gradskog preduzeća
06.11.2018. u 17:47
get url
text
Avdo Vatrić, direktor GRAS-a
Avdo Vatrić, direktor GRAS-a

Nakon što je Centrotrans preuzeo 11 minibuskih linija u sarajevskoj općini Stari Grad, na press konferenciji GRAS-a istaknuto je da ovo konačno znači sistemsko uništavanje javnog prijevoznika koji je u stopostotnom vlasništvu Kantona Sarajevo.

Avdo Vatrić, direktor GRAS-a, kazao je da su učinili sve što su mogli, ali su ostali bez minibusa, a ovaj problem je prisutan još od 2016. godine. U GRAS-u pripremaju i krivične prijave i namjeravaju angažovati advokate da ukažu na ljude koji na nelegalan način dođu do zarade otimajući linije GRAS-u.

- Glavni uzročnik svih naši problema je Centrotrans koji se sada javlja kao spasitelj građana Kantona Sarajevo. Ministarstvo saobraćaja je 2016. godine raspisalo prvi tender i četiri puta je do sada obaran, jer su se žalile uvijek iste firme u kojima je suvlasnik Centrotrans. U julu ove godine GRAS je raspisao novi tender za nabavku minibusa i on je poništen i opet su se žalile dvije kompanije u kojima je suvlasnik Centrotrans. GRAS ima novac za nabavku minibusa, ali podliježemo Zakonu o javnim nabavkama i rušenjem tendera onemogućava nam se da kupimo minibuse – kazao je Vatrić.

Centrotrans na budžetu KS

Firma Centrotrans je na čudan način uvedena u javni gradski prijevoz 2013. godine, rekao je direktor GRAS-a.

- Mislim da tu postoji neka politička sprega, jer oni kao privatna firma mogu nabaviti sve što hoće, a GRAS ne može ništa bez javne nabavke koja se ruši. Oni su kupili minibuse jer im je neko rekao da to urade i na nezakonit način da preuzmu naše linije. Nemamo ništa protiv da se raspiše javni poziv i da se sve zakonski uredi, ali ovo je otimačina – tvrdi Vatrić.

Na ovaj način, pojašnjava Vatrić, Centrotrans se uvukao na budžetsku kasu KS. Međutim, nikada se nije raspravljalo u Skupštini KS izvještaj o poslovanju Centrotransa jer i oni uzimaju budžetska sredstva.

- U Centrotransu su zamislili da preuzmu minibuski i autobuski saobraćaj u Kantonu. Kasnije bi preuzeli i tramvaje ako im se dozvoli da se putnici sa njihovim kartama voze bez plaćanja, a to bi onda bio i konačno kraj GRAS-a. Iako ne mogu da vjerujem da postoji taj scenarij, ipak to se dešava – kaže Vatrić

Građani će platiti cijenu zbog nezakonitog djelovanja Centrotransa, smatra direktor GRAS-a, jer već sada je iskrsao problem dvostrukog plaćanja karata u javnom gradskom prijevozu.

- Nema načina da se ovaj problem riješi jer tu su subvencionisane karte za đake, penzionere, RVI i ostale socijalne kategorije. Jedinstvene karte za Centrotrans i GRAS nema niti je može biti. Jedino rješenje je uvođenje elektronskih karata i tada bi se znalo koliko je svako preduzeće prevezlo putnika. Kada će to biti, niko ne zna jer se o elektronskoj naplati javnog prijevoza tek počelo pričati – pojasnio je Vatrić.

Kako sačuvati preduzeće

Predsjednik Sindikata komunalne privrede KS Adnan Himzanija kazao je da se radi o otvorenoj krađi te da ovo što je uradio Centrotrans može nazvati kriminalom.

-  Za očekivati je da se sutra pojave neke nove firme kupe pet-šest minibusa i počnu raditi kao javni prijevoznici. To se može desiti jer u KS očito je ne poštuje se zakon - kazao je Himzanija.

Zamjenik predsjednika Sindikata Amir Muminović kazao je da je ovo što se danas dešava rezultat dugogodišnjeg uništavanja preduzeća i nemara KS vlasnika GRAS-a.

- Ima li smo niz štrajkova i ukazivali svim dosadašnjim vlastima u KS šta će se desiti ako se sistemski ne riješi javni prijevoz u Kantonu. Ništa nije poduzeto i stav Sindikata GRAS-a je da to nije slučajno i da se ide na to da se GRAS ugasi. Ako se nastavi, mi nećemo moći održavati autobuski i trolejbuski saobraćaj. Zbog loših zakona GRAS više ne može kupiti polovne već samo nove trolejbuse. Jedan novi trolejbus košta milion maraka, a mi to ne možemo kupiti. Mislim da je Centrotrans već podnio zahtjev da vozi ispod trolejbuske mreže i kada dođemo u situaciju da i  trolejbusi ne voze redovno, Centrotrans će preuzeti i ove linije – rekao je Muminović.

Po tvrdnji Muminovića i lokacije u vlasništvu GRAS-a u gradu veoma su atraktivne za stambeno-poslovnu izgradnju.

- Već su nas okružile zgrade oko Remize. Imamo atraktivnu lokaciju kod zgrade Avaza i Željezničke stanice gdje se nalaze uništeni minibusi. Treća lokacija je iznad zgrade Općine Novi Grad gdje je baza za trolejbuse. Ako neko hoće da proda ove lokacije prvo se cijena obori na minimum i proda se graditeljima. Mi smo toga svjesni i radnici GRAS-a će se za opstanak preduzeća boriti svim sredstvima. Branili smo državu od agresije, svoju firmu i grad i sada ćemo je braniti na isti način i ako bude trebalo i životima. Neka vlast uredi sistem, a GRAS će biti kada je u pitanju javni prijevoz jeftiniji od svake druge firme kada se vremenom legalno uključi u javni gradski prijevoz, što mi ne spriječavamo – zaključio je Muminović.

U GRAS-u je zaposleno 1.450 radnika, od čega je više od 800 članova boračke populacije, istaknuto je na press konferenciji.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.