Haračić je vizualni umjetnik, koji trenutno radi i živi u Sarajevu, a do sada je svoj rad predstavio u više samostalnih i grupnih izložbi u Bosni i Hercegovini i svijetu. Posebno se ističe njegovo učešće na izložbi savremene umjetnosti Museum of Now, u oktobru 2019. godine u Berlinu, nakon čega su 23 rada ovog mladog umjetnika uvrštena u kolekciju te ustanove.

U svom radu Haračić koristi kombinovane tehnike grafike, crteža, slikanja i digitalne instalacije, najčešće se baveći pitanjima grupnog i pojedinačnog identiteta kroz apstrahovane prikaze čovjekolikih formi.

Ovog puta Denis Haračić predstavlja niz radova čija je osnovna ideja bila zapažanje i dokumentovanje psihološke suštine života u samoizolaciji. Rezultat tog procesa je 16 apstraktnih autoportreta koji se razvijaju kroz 4 različita ciklusa. Rad je nastao u periodu od 21. marta do 18. aprila u improvizovanom ateljeu koji se nalazi u Haračićevom stanu, a sva 4 ciklusa mogu se pogledati u interaktivnom 3D postoru na ovom linku.

Umjetnik navodi kako je prvo bilo potrebno razmisliti o tome šta je zapravo uloga umjetnosti u novonastaloj globalnoj situaciji.

- Koronavirus je plodno tlo za reakcijske radove, a ja u svojoj praksi pokušavam da se odaljim od bilo kakvog oportunizma - ali bez obzira na to, činjenica je da je ovo jako čudno vrijeme i da utječe na sve nas. Moj rad se razvijao kroz period od skoro mjesec u prvobitnom pokušaju da zabilježim različite opservacije sebe i svog zivota u samoizolaciji. Međutim, nakon što sam krenuo s radom, vrlo rano sam odlučio da napustim tu ideju ili da joj bar pristupim sa manje intenziteta, kako bi postala neusiljena i neopterećena velikim očekivanjima. Nakon toga se čitava stvar počela razvijati poprilično spontano. Neki dijelovi su obilježeni određenim emotivnim stanjima, a neki su u potpunosti nastali na temeljima čiste fascinacije prema likovnim mogućnostima medija s kojim sam u tom trenutku eksperimentisao - kazao je Haračić.

Light motiv ove izložbe je razdor između postavljenih očekivanja i onoga što zapravo želimo da ostvarimo.

- Na osnovu toga se može povući i paralela prema svijetu umjetnosti, u kojem vlada vječna potražnja za svježim reakcijama, sve u nadi da se ugrabe što bolje prilike ili da ne kažem karijerni potezi, a zaboravlja se zapravo na lične afinitete umjetnika. Prema mom mišljenju, umjetnost treba da potječe iz introvertnog svijeta koji ne bi trebao biti uvjetovan trendovima. Mislim da te skrivene i intimne sfere mogu da komuniciraju sa publikom mnogo vjerodostojnije nego bilo kakvi pokušaji da se uspostavi narativ o nekoj grandioznoj ideji - pojasnio je.

Autor također navodi kako ova teška i vrlo specifična globalna pojava drastično mijenja naš ubrzani način života, što se ogleda i u kustoskom tekstu koji je za izložbu napisao berlinski kustos Denis Leo Hegić: "Trenutno, naš najvažniji fokus mora biti da se spriječi konačni zastoj umjetnosti i kulture. Digitalni prikazi su važno sredstvo za to, a prezentacija nove serije Denisa Haračića uopće ne pati od nedostatka fizičkog kontakta. Naprotiv, digitalni prikaz djela stvorio je nove perspektive: umjetnik je prikazao sebe, što rezultira autoportretima koji se redaju poput kadrova u pokretnoj slici. Haračić nam predstavlja snimke svijeta koji je zaustavljen u vremenu."

Izložba će biti otvorena za posjetu naredna dva mjeseca.