open-navfaktor-logo
search
Uspješno testiranje
Radna sedmica do četvrtka postala hit među poslodavcima u svijetu
Radna sedmica samo do četvrtka postala je hit među poslodavcima u Španiji, Novom Zelandu, Japanu, ali i u Danskoj i na Islandu.
17.08.2021. u 12:41
get url
text

Poslodavci širom svijeta počeli su da testiraju četvorodnevnu radnu sedmicu, što je nakon rada od kuće još jedna promjena koju je pandemija donijela u svijetu rada.

Kako se navodi, rasprava o takozvanom skandinavskom modelu koji se temelji na pretpostavci da će produktivnost rasti ako se smanji broj radnih sati nije posebno nova, ali u posljednje vrijeme opet je aktuelna zbog Kovid krize i to ne samo među vlasnicima kompanija, već i u javnom sektoru i među političarima.

U Evropi španska socijalistička vlada razmatra mogućnost uvođenja ovog modela kako bi ubrzala oporavak privrede, a s druge strane javna uprava u Danskoj i na lslandu već radi samo do četvrtka, piše Poslovni dnevnik.

Šef Agencije za privremeno zapošljavanje Adecco kaže da mnoge kompanije uvode kraću radnu sedmicu, posebno u kontekstu nedostatka radne snage u maloprodaji i ugostiteljstvu.

- Nakon korona krize ljudi su postali svjesniji da njihovi dotadašnji radni uslovi nisu bili baš najbolji. Sada smatraju kako ne bi trebali da žrtvuju svoj lični život zbog karijere - rekao je Christophe Catoir, prvi čovek Adecca.

Među kompanijama koje testiraju četvorodnevnu radnu sedmicu je i španska telekomunikacijska kompanija Telefonica, gdje u tom režimu radi 10 posto zaposlenih, a ukoliko rezultati koji pokazuju produktivnost ostanu zadovoljavajući, u skraćenu radnu sedmicu bi se uključilo još učesnika.

Telefonica je radnicima koji rade skraćeno smanjila platu za 15 posto, ali poslodavci u drugim zemljama namjeravaju da ponude punu plaću, uprkos manjem broju odrađenih sati.

Informatička kompanija Software El Sol iz Andaluzije uvela je četvorodnevnu radnu sedmicu bez smanjenja plaće, a od početka eksperimenta povećala je broj zaposlenih za 15 posto.

- Prodaja je porasla 20 posto, a izostanci s posla dramatično su smanjeni. Zadovoljstvo zaposlenih i klijenata takođe je poraslo, zajedno s produktivnošću - tvrdi direktor marketinga Pedro Kortes.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.