Bilo je samo pitanje vremena kada će njemački sudovi osim u gradovima početi uvoditi zabrane prometovanja starijih generacija dizel automobila i na ključnim dionicama kultnog Autobahna, piše Deutsche Welle.
Čini se da su se stvari upravo počele odvijati jako, jako brzo po pitanju progona dizelaša s njemačkih cesta… Prije nekoliko dana upravni je sud odlučio da gradovi Bonn i Köln moraju uvesti zabrane prometovanja dizelaša koji ne zadovoljavaju norme o čistoći ispušnih plinova. Odlučeno je, naime, da dizelaši Euro 4 norme neće moći prometovati centrima ta dva grada od aprila iduće godine, dok će se ta zabrana zahvatiti i dizelaše Euro 5 norme kojima će ulazak biti zabranjen od septembra 2019. godine.
I sve to na činjenicu da su Stuttgart, Frankfurt, Mainz, Aachen i Berlin već objavili takve planove, dok je u Hamburgu dio dizelaša već zahvaćen zabranama. Sada su sudovi po prvi put, na iznenađenje mnogih, odlučili uvesti zabranu prometovanja starijih dizelaša i na Autobahnu!
Zabrana će obuhvatiti i dizelaše Euro 5 norme
Konkretno, na dijelovima autocesti A40, jedne od prometom najopterećenijih dionica koja prolazi kroz industrijsku Rursku oblast i preko njemačko-holandske granice, s početkom primjenjivanja zabrane od jula iduće godine.
Zabrana se odnosi i na određena područja gradova Gelsenkirchena i Essena. Ipak, Autobahn Nijemcima predstavlja gotovo pa svetinju, nešto sasvim drugo od centra gradova, žilu kucavicu kompletnog prometa i opću povezanost zemlje pa čudi da su iz Ministarstva zaštite okoliša Sjeverne Rajne-Vestfalije prihvatili prigovor njemačke državne podrške za zaštitu okoliša (DUH) na čistoću zraka na dijelovima sporne autoceste A40.
S ovakvom odlukom bez presedana, dakle zabrana prometovanja starijim dizelašima na autocestama sasvim je jasna poruka sudova - zbogom dizelu. Jer od jula iduće godine kad zabrana stupa na snagu primjer bi mogli slijediti i druge oblasti zemlje s jakim eko-lobijem gdje prolaze važni pravci Autobahna što bi definitivno označilo „konačan pad“ dizela.
No, i bez takvog scenarija prodaja novih dizelaša u Njemačkoj već je drastično pala na tek 31,1 posto od ukupnog broja prodanih vozila u prvoj polovini 2018. u odnosu na 43,1 posto lani i uskoro bi po brojnim pokazateljima mogla dotaknuti samo dno, prenosi Jutarnji.hr.
I ne samo kupci, već i sami proizvođači sve više napuštaju dizelski pogon budući da razvoj takvih motora jednostavno postaje neisplativ.