Radovi podrazumijevaju izgradnju ukupnu 14 kilometara pristupnih cesta ispred i za tunela Prenj, po sedam kilometara na jugu i sjeveru.
Vrijednost radova na izgradnji pristupnih cesta je 20 miliona eura, dok je vrijednost nadzora radova 750 hiljada eura.
Kako bi se rizik investitora sveo na minimum u pogledu cijene izgradnje tunela Prenj, te odabrani izvođač mogao što prije započeti s radovima, u dogovoru s vanjskim saradnicima urađen je niz priprema koje uključuju sveobuhvatne geološko – geotehničke i geofizičke podloge. Jedna od njih je i izgradnja pristupnih cesta (pristupna cesta, vodovod, električna mreža), tako da će odabrani izvođač odmah po potpisivanju ugovora moći započeti sa radovima na iskopu tunela.
Projekt izgradnje pristupnih cesta za potrebe izgradnje tunela Prenj finansira se iz sredstava osiguranih kod Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD).
Autoceste FBiH su početkom jula 2022. godine raspisalo tender za izvođenje radova na najsloženijem i ključnom objektu na Koridoru 5C, tunelu Prenj dužine 10.500 metara koji će biti jedan od dužih ne samo u BiH, nego i u cijeloj Evropi.
Čak 196 firmi je izrazilo interes za ovim projektom i tenderskom dokumentacijom, a više od 50 pitanja odnosilo se na pojašnjenja. Ovim je potvrđeno da mnoge firme žele raditi na izgradnji tunela i da je tehnički najzahtjevniji i, sa stajališta struke, jedan od najkompleksnijih objekata koji će se izvoditi na Koridoru 5C.
U ponedjeljak (26.09.2022. godine) rok je za predaju ponuda za pretkvalifikacije za izgradnju tunela Prenj. Početak radova na izgradnji tunela Prenj očekuje u sredinom 2023. godine. Izgradnja kapitalnog i u strateškom smislu najvažnijeg objekta na Koridoru 5C – tunela Prenj trebala bi trajati šest godina, čime bi se kompletirala izgradnja Koridora Vc na teritoriji Federacije BiH, navodi se u saopćenju JP Autoceste FBiH.