open-navfaktor-logo
search
Ubrzo javni poziv
Cilj je nadomjestiti Wizz Air: Šta će dobiti aviokompanije za dolazak na tuzlanski aerodrom?
Vlada Tuzlanskog kantona (TK) danas je dala saglasnost na prijedlog teksta javnog poziva za izbor najpovoljnijeg ponuđača za uspostavu aviolinija sa Međunarodnog aerodroma Tuzla (MAT). Čim budu okončane interne procedure na MAT-u, oglas će biti raspisan, a prema riječima direktora to bi se trebalo desiti do kraja ove sedmice.
07.11.2023. u 14:45
get url
text

- Javni poziv je koncipiran tako da se aviokompanijama nudi garancija u slučaju gubitaka, odnosno ako budu na gubitku, oni bi bili pokriveni. Nismo odredili konkretne destinacije, samo smo stavili da se radi o Evropskoj uniji i Turskoj. Ostavljen je prostor da se mogu javiti dvije aviokompanije i podijeliti linije. Naš cilj je da jedan avion bude baziran u Tuzli i da se leti na što više destinacija. Broj sedmičnih letova i destinacije dogovarat će direktno Uprava aerodroma i zainteresirane aviokompanije - kaže Dževad Halilčević, direktora MAT-a.

On dodaje da će javni oglas biti otvoren deset dana te da sama prijava nije komplicirana. U svrhu subvencije aviokompanijama u budžetzu TK obezbijeđeno je 2,5 miliona KM, a koliko će od tog iznosa biti utrošeno ovisit će od poslovanja nakon eventualne uspostave aviolinija.

Inače, MAT je prošle godine imao oko 474 hiljade prevezenih putnika. Plan za ovu godinu bio je je 600 hiljada, a da bi bio ispunjen nedostaje još 50 hiljada putnika.

- Poticaje treba posmatrati kao stratešku investiciju, jer oni igraju ključnu ulogu u povezivanju tržišta, jačanju turizma, stimuliranju ekonomskog rasta i otvaranju radnih mjesta. Dugoročno, koristi koje planiramo nadmašuju početne troškove - kaže Nenad Lukanović, pomoćnik kantonalnog ministra za saobraćaj.

Podsjećamo, MAT se našao u problemima, nakon što je niskobudžetna kompanija Wizz Air, u julu ove godine, odlučila da ukine svoju bazu u Tuzli te broj linija sa više od deset, tokom zimskog reda letenja smanji samo na tri. Uprava aerodroma već tri mjesecima pokušava da popuni prostor koji je nastao ukidanjem linija Wizz Aira.

- Ima nekoliko zainteresiranih aviokompanija iz kojih nam je rečeno da im je finansijska garancija dobar motiv da se jave. Mi smo vodili intenzivne razgovore s Air Montenegrom, koji je pokazao interes, međutim, ne mogu pribaviti dozvolu Švedske, Njemačke i Austrije. Ono što je važno je da smo, nakon 25 godina, dobili dozvolu da letimo za Istanbul tri puta sedmično. To bi već krenuli da radimo, ali sve je bio dio jednog većeg projekta. Trenutno tražimo način da krenemo barem s Istanbulom, kao i Maastrichtom, koji nam je zamjena za Eindhoven u Nizozemskoj, jer tu trenutno nema raspoloživih slotova za letove u zimskom periodu - dodao je Halilčević.

Dževad Halilčević

Kada su u pitanju veće investicije na MAT-u, direktor kaže da su grubi radovi na trećem gateu završeni te da se radi unutrašnje uređenje i fasada.

- S izgradnjom trećeg gatea, mi ćemo biti spremni za milion putnika godišnje. Uveliko je odmakao projekat izgradnje parkinga površine 16.500 kvadratnih metara. Takođe, čeka se tehniki prijem Atrija, nakon čega nam slijedi nabavka namještaja - zaključio je Halilčević.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.