Poništen je tender za projektiranje i izgradnju ove poddionice duge 5,2 kilometara koja između ostalog, uključuje izgradnju tunela Kvanj. Devet ponuđača je dostavilo ponude, a finansijske ponude otvorene su 5. marta 2021. godine.

Iz Uprave Javnog preduzeća Autoceste Federacije BiH kazali su za Faktor da su odlučili poništiti postupak koji se vodio od 2018. godine i pokrenuti novi postupak za izbor izvođača radova na poddionici Tunel Kvanj - Buna.

- Raniji postupak je imao niz manjkavosti koje su se pokušale otkloniti, ali bez uspjeha. Od nekih ponuđača radova su primljene ponude koje su unaprijed uključivale promjene (tzv. spekulativne ponude) koje bi se desile u realizaciji ugovora zbog kojih bi došlo do naknadne promjene cijena na štetu investitora, odnosno JP Autoceste FBiH. Bitan detalj jeste postupak po žutom FIDIC-u po kome je izvođač projektant glavnog projekta, a investitor je bio u obavezi pripremiti idejni projekat.

Takav projekat nije bio pripremljen zbog tada miniranog terena kao posljedice ratnih dejstava, pa je samo podloga bila idejno rješenje kao skice za buduću autocestu. Nepravilno pripremljen tender i rizik da se izabere izvođač je dovelo do nerazumnog roka za odabir izvođača radova, zbog čega bi rok gradnje kao i sama cijena izvođenja radova bila izvan kontrole investitora.

JP Autoceste FBiH imaju pravo poništiti postupak bez obrazloženja u bilo kom trenutku, kako je definirano i tenderskom dokumentacijom, na osnovu čega je direktor na sastanku s predstavnicima Evropske investicijske banke, koja finansira ovu poddionicu, predložio da se obustavi tekući postupak nabavke iz 2019. godine, a pokrene novi u okviru koga bi se u najkraćem zakonskom roku izabrao izvođač radova. Banka kreditor Evropska investicijska banka razumjela je razloge i podržala stav da se ide sa ponovnim postupkom za odabir izvođača radova za ovu poddionicu.

Odluka je donesena kako bi se, u skladu s novom politikom Uprave JP Autoceste FBiH ubrzala izgradnja svih dionica. U konkretnom slučaju ponovljena procedura treba biti završena za pet do šest mjeseci, dok se procedura po starom tenderu možda ne bi mogla okončati uspješno uopšte. Poddionica Tunel Kvanj – Buna od iznimne je važnosti za završetak južnog dijela Koridor Vc jer spaja već izgrađenu poddionicu Buna - Počitelj na M17 – pojasnila je Uprava Autocesta FBiH.