- Uvođenje jedinstvenog evropskog broja za hitne situacije 112 je pitanje direktne, životne sigurnosti svih građana BiH, a ne političko pitanje. Podsjećamo da je uvođenje jedinstvenog evropskog broja za hitne situacije 112 od naročite važnosti u situacijama automobilske nesreće i da direktan poziv daje mogućnost spašavanja ljudskog života, što bi trebalo da bude jedinstveni i ključni prioritet svih nadležnih institucija - saopćeno je.

Kao dodatno obrazloženje, podsjećaju da se nova vozila u Bosnu i Hercegovinu uvoze u skladu s EU homologacijom, gdje posljedično, takva vozila moraju ispunjavati sve normative propisane u EU, posebno one koji se tiču sigurnosnog aspekta. Tako su svi proizvođači novih vozila koji ih plasiraju na području EU i ostatku zemalja koje teže članstvu, od 1. aprila 2018. godine obavezni u svim novim vozilima serijski isporučivati i sistem koji omogućava poziv na broj 112 (manuelni i/ili automatski).

Nova vozila dolaze s integrisanim komunikacijskim jedinicama i SIM karticama putem kojih vozači mogu besplatno pozvati broj za hitne slučajeve ako se desi udes ili to čak čini samo vozilo ako putnici u njemu iz bilo kog razloga (npr. teške povrede) nisu u stanju to učiniti.

- Jasno je već, ovdje se radi o izuzetno vrijednom sistemu koji pomaže u spašavanju ljudskih života i brzoj reakciji hitnih službi spašavanja. U hitnim slučajevima je kritično upravo prvih 30 do 60 minuta reakcije, što su dokazali i struka i adekvatna istraživanja na tom polju, a nekada su i sekunde od presudnog značaja - pojašnjava se u saopćenju.

Kako je predmetna direktiva stupila na snagu 2018. godine, takvih vozila sa integrisanim pozivom za hitne slučajeve je sve više čak i na cestama u BiH, a početi će se pojavljivati i u segmentu rabljenih vozila kroz masovni uvoz iz EU. Međutim, s obzirom da sistem ne funkcioniše u BiH, to znači, kako se upozorava u saopćenju, da sve dok su vozači na području Bosne i Hercegovine, njihova sigurnost nije zagarantovana na isti način kako je to učinjeno u svim ostalim zemljama Evrope.

Uspostavljanje jedinstvenog evropskog broja za hitne slučajeve 112 je definirano Direktivom Evropske unije (Odluka Vijeća od 29.07.1991. godine o uvođenju jedinstvenog evropskog broja za hitne slučajeve, br. 91/396/EEC) i ojačano naknadno usvojenim zakonima, tačnije Direktivom br. 98/10/EC Evropskog parlamenta i Vijeća od 26.02.1998. godine o primjeni odredbi otvorenog pristupa mreži (ONP) za glasovne telefonije i o univerzalnim telekomunikacijskim uslugama u konkurentnom okruženju.

U Bosni i Hercegovini su delegati Doma naroda Parlamentarne skupštine BiH, na sjednici održanoj još 2008. godine usvojli Okvirni zakon o zaštiti i spašavanju ljudi i materijalnih dobara od prirodnih ili drugih nesreća u BiH, nakon čega je formiran i Operativno-komunikacijski centar 112 u BiH.

Iako se tada činilo da će implementacija broja 112 biti dovedena do kraja na način kako je propisano brojnim EU direktivama, u međuvremenu su ga implementirale sve zemlje regiona, dok je finalizacija ovog projekta u Bosni i Hercegovini na koncu dovedena pod veliki znak pitanja upravo iz političkih razloga, čime je sigurnost građana BiH, ali i svih turista u BiH, ugrožena.

Iz Privrdne komore poručuju da stoga još jednom žele javno ukazati i alarmirati sve nadležene institucije na nužnost otklanjanja svih barijera, a naročito političkih, u usvajanju odluke o jedinstvenom evropskom broju za hitne situacije 112, te podvući da je usvajanje ove odluke isključivo direktno pitanje životne sigurnosti i spašavanja ljudskih života naročito u slučaju automobilske nesreće.