Trebevićka žičara u izgradnji: Poslije aviona najrigoroznije je testiranje žičare

objavljeno: 29.01.2018. u 18:44

U prošlu subotu obavljena je prva proba sa gondolama na Trebevićkoj žičari, simbola Sarajeva i Bosne i Hercegovine, koja bi trebala proraditi 6. aprila.

Nakon više od 25 godina, iznad bosanskohercegovačke prijestolnice u subotu su se mogle vidjeti testne gondole Trebevićke žičare. Šta se tačno testiralo, pojasnio je za Faktor Adnan Selmanović, mašinski inženjer na izgradnji Trebevićke žičare.

- U subotu je počelo testiranje mehaničkih elemenata Trebevićke žičare. Testiranje je izvršeno bez opterećenja u gondolama žičare, odnosno provjeravao se pravac trase sa tek upletenom sajlom. Ovo testiranje se radilo sa pomoćnim motorom i sa brzinom jednog metra u sekundi dok glavni motor pokreće gondolu recimo pet metara u jednoj sekundi. Svaki mehanički ili pogonski dio se testira i zato će biti još testiranja prije puštanja u rad Trebevićke žičare – kaže Selmanović.

- U nekom od narednih testiranja kada dođemo do te faze izgradnje, testirat će se svaka gondola pod opterećenjem od 800 kilograma. Svaka gondola, a bit će ih 33, može primiti deset putnika, pa se uzima da je prosječna težina 10 putnika 800 kilograma i zbog toga će biti testiranje sa ovom težinom. Provjeravat će se pokretljivost gondole prilikom zaustavljanja na sajli i njenog ponovnog kretanja, kako se kreće, kako reagiraju stubovi koji drže sajlu, a ima ih 10 od početne stanice na Bistriku do dolazne na Trebeviću. Znači, testira si cijeli projekat, ono što je projektovano, kako je urađeno, a to se samo može provjeriti sa probama - pojasnio je Selmanović.  

Taj dio testiranja provest će proizvođač opreme za žičaru Lajtner. Ključno je da se dobije upotrebna dozvola za rad žičare, dodaje naš sagovornik.

- Sve provjere sigurnosti Trebevićke žičare obavljat će se bez ljudi u gondolama. I na Bjelašnici kada je nedavno pušten u rad novi šestosjed umjesto ljudi testirana je svaka korpa sa 480 kilograma soli. Važno je da se izvrše sva potrebna mjerenja onoga što je napisano i nacrtano u projektu i dok se ne dobiju sve upotrebne dozvole, nema govora da neko od ljudi uđe u gondolu – kaže inženjer Selmanović.

Poslije testiranja aviona, najrigoroznije je testiranje žičara kažu stručnjaci. Zbog toga se u svijetu rijetko događaju nesreće u žičarama, čija se ispravnost svakodnevno testira. Iste mjere poduzimaju se i u izgradnji Trebevićke žičare i to po evropskim propisima i ništa se ne smije prepustiti slučaju.