Subota, 03.12.2022.

Štetino predizborno ugrožavanje sigurnosti građana: Da li je pruga koja nije završena dobila upotrebne dozvole?

Tramvajski saobraćaj sinoć je na rekonstruiranoj trasi sarajevske tramvajske pruge od Ilidže do Čengić Vile uspostavljen. Međutim, jutros su nastavljeni radovi. Ekipa portala Faktor danas je posjetila ovu dionicu.

VEZANI TEKST - Šteta objavio probnu vožnju i danas nastavio s radovima: Stranačke kolege čestitaju, građani čekaju

Ministar saobraćaja Kantona Sarajevo Adnan Šteta prije nekoliko mjeseci je obećao da će rekonstrukcija pruge od Ilidže do Čengić Vile biti gotova krajem augusta, te je najavio ostavku ukoliko se taj rok probije.

Kako bi javnosti "zamazao" oči, Šteta se početkom septembra provozao tramvajem, te je to predstavio kao probnu vožnju.

- Šteta je rekao da će se tramvaj provozati i tramvaj se provozao - pokušao je biti duhovit Elmedin Konaoković, kantonalni zastupnik i šef Naroda i pravde. 

Tada su se zajedno s njim vozili i građevinski radnici koji su angažovani na rekonstrukciji pruge. Međutim, građanima je tek danas omogućeno da se voze tramvajem od Ilidže do Baščaršije, a da se radi o rizičnoj vožnji i ugrožavanju sigurnosti građana, govore i snimci sa ove trase. 

Okretnice na Čengić Vili i Nedžarićima daleko su od finaliziranih, a ni radovi na raskrsnici kod remize, ka preduzeću GRAS, nisu završeni. 

Danas smo se, također, obratili Ministarstvu saobraćaja. Na upit da nam dostave dokumentaciju koja dokazuje da tramvaji mogu saobraćati novom prugom, odgovor nismo dobili. 

VEZANI TEKST - Više puta od sinoć stali tramvaji u Sarajevu, radnici GRAS-a kažu da je saobraćaj na novoj pruzi "pušten na silu"

Imajući u vidu da pruga i sva tramvajska stajališta nisu završena, da radnici GRAS-a u svojim internim prepiskama upozoravaju da je pruga puštena "na silu", postavlja se nekoliko logičnih pitanja: 

Da li je izdata upotrebna dozvola, da li je izvršen tehnički prijem i kada? Naime, ako tehnički pregled nije završen, kako je onda pruga puštena u promet? Ako je tehnički pregled izvršen i ako je odobreno da tramvaji voze novom prugom, kako je moglo biti odobreno ukoliko radovi još nisu završeni, a evidentno nisu bili jučer neposredno pred puštanje tramvaja u promet, a nisu ni danas?

- Tehnički pregled se vrši po završetku izgradnje objekta, odnosno nakon izvršenja svih radova predviđenih odobrenjem za građenje i glavnim, odnosno izvedbenim projektom - stoji u Zakonu o prostornom uređenju Kantona Sarajevo, kao i u drugim zakonima, uredbama i općenito propisima na kantonalnom i federalnom nivou koji se tiču tehničkog prijema i izdavanja upotrebnih dozvola za građevinske objekte. 

Ukoliko su izdate dozvole, kako su mogle biti izdate ukoliko se zna da samo dva do tri sata prije puštanja tramvaja u saobraćaj dijelovi pruge kojima trenutno voze tramvaji uopće nisu bili ni blizu završeni. Između ostalog, to je za TVSA izjavio i sam izvođač radova. 

- Završavamo tucanik u kolosijeku i u ovom dijelu uzmeđu kolosijeka... Već sad se može saobraćati pravcem Ilidža - Baščaršija jer pravac ćemo danas do kraja radnog dana završiti - objašnjavao je nešto ranije nego će tramvaji početi saobraćati Osman Jahić, zamjenik direktora firme Bosman, izvođača radova. 

Snimak TVSA jučer: Kako je tehnički prijem prošla pruga koja nije završena?

Može li se dozvoliti saobraćanje tramvaja s obzirom na to da tramvajska stajališta nisu sigurna, odnosno nemaju sigurnosnu ogradu, niti praktično uopće postoje, a do nekih nema ni pristojnog prilaza, već se prelazi preko skele?

Pojedina tramvajska stajališta uopće nisu u funkciji, poput onoga u Nedžarićima kod hotela Radon Plaza, pa se putnici snalaze. Gdje putnici onda ulaze i izlaze iz tramvaja? Radnici GRAS-a kažu "kod kontejnera", što će reći skoro direktno na glavnu saobraćajnicu!?

Kako je izdata upotrebna dozvola i obavljen tehnički pregled, ako jesu, kada znamo da su jučer neposredno pred puštanje pruge radovi izvođeni i na trasi kuda trenutno tramvaj prolazi - kod Olimpijskog bazena. 

Snimci televizije Hayat nastali oko 16 sati jučer, dakle nešto više od dva sata od puštanja tramvaja u promet, pokazuju da pruga nije bila završena. Kako je onda takva pruga mogla dobiti dozvolu na tehničkom pregledu?

Ova pitanja postavlja i Osman Lindov, profesor sa Fakulteta za saobraćaj i komunikacije Univerziteta u Sarajevu.

VEZANI TEKST - Više puta od sinoć stali tramvaji u Sarajevu, radnici GRAS-a kažu da je saobraćaj na novoj pruzi "pušten na silu"

Na čiju riječ, odnosno naredbu su tramvaji počeli saobraćati ovom dionicom i ko će biti odgovoran ukoliko dođe do ugrožavanja sigurnosti uposlenika GRAS-a, vozača i građana koji se voze tramvajima? 

Jutros su radovi na "završenoj" pruzi nastavljeni, što se može i vidjeti na terenu. Osim toga, nekoliko puta je dolazilo do prekida u odvijanju saobraćaja, navodno zbog prekida napajanja mreže električnom energijom. 

Faktor pratite putem aplikacija za Android i iOS.
Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook i Twitter.
Zabranjeno je prenošenje sadržaja bez odobrenja redakcije. Kontaktirajte nas na [email protected].
Vezani tekstovi
Više iz kategorije
Najnovije Najčitanije Na vrh