Ovo je prije dvije sedmice nakon sastanka sa jednim brojem stranih ambasadora održanom u Istočnom Sarajevu poručio član Predsjedništva BiH i predsjednik SNSD-a Milorad Dodik.

VEZANI TEKST - Dodik: Povlačimo saglasnost za OSBiH, VSTV, UIO..., bit će sve završeno najkasnije za 180 dana

Dodik je tada kazao da on u kontinuitetu već 10 godina politički djeluje na ostvarivanju zacrtanih ciljeva, a to su povlačenje saglasnosti za formiranja Oružanih snaga BiH, Visokog sudskog i tužilačkog vijeća BiH i Uprave za indirektno oporezivanje BiH.

Na sjednici Glavnog odbora SNSD-a održanoj na Palama usvojena je i Informacija o prenesenim nadležnostima na nivo BiH i postupku vraćanja nadležnosti.

Najavio je Dodik da će u Narodnoj skupštini RS-a biti donesen zakon o vraćanju oko 140 zakona koje su nametnuli visoki predstavnici u BiH.

Narodna Skupština RS-a prošle je sedmice usvojila Zakon o lijekovima i medicinskim sredstvima. Ovim je zakonom predviđeno osnivanje agencije za lijekove na entitetskom nivou. Bio je to prvi mini državni udar.

Za ovaj, i za sve naredne zakone koje bude usvajala Narodna skupština RS-a, prvi čovjek SNSD-a je najavio da će u roku do šest mjeseci oni stupati na snagu.

Zadao je rok od šest mjeseci kako bi dao prostora međunarodnoj zajednici da se snađe, rok za unutrašnju konsolidaciju na formiranju institucija i agencija, izrade zakonske i podzakonske legislative, iznalaženje prostora za nove institucije i agencije, kako zaposliti ljude...

Dodik odustati neće jer, kako je sam kazao, već deceniju korak po korak ide ka realizaciji političkih ciljeva, gurajući tako kao nikada do sada direktno prst u oko Zapadu.

I Sjedinjene Američke Države i razjedinjena Evropska unija pokušavaju i dalje primijenjivati pregovaračke matrice kakvim su se služili protekle tri decenije na ovim prostorima. Međutim, efekat svega toga, kao i mlakih sankcija koje su uvedene Dodiku, ravan je nuli.

Sve što je do sada radio, a radio je striktno po uputama Memoranduma SANU 2 iz 2011. godine, dokumentu Dejtonska struktura BiH iz 2012. godine, te Deklaraciji SNSD-a iz 2015. godine, on je strpljivo korak po korak i ostvarivao. Svih ovih godina imao je podršku Beograda i Moskve.

A sada je iz Moskve dobio još detaljnije upute. Radi sve unutar Bosne i Hercegovine, podržavaj teritorijalni integritet, vrijedi sve što dogovore tri konstitutivna naroda i ponavljaj da se držiš Dejtonskog sporazuma. I zaista, kada se uzmu njegove izjave u posljednjih nekoliko mjeseci, priče o secesiji više nema. Isparila je.  

Na ova tri ključna dokumenta, niti domaći politički establišment niti SAD i EU nisu dovoljno obraćali pažnju, i sve što je radio do sada kao ispipavanje terena i koja je to linija do koje može ići, prolazilo mu je kao po loju.

VEZANI TEKST - Escobar u Kongresu SAD-a: Prijetnje Milorada Dodika državnim institucijama su opasne i ugrožavaju Dejton

Glatko je, uz malo halabuke u medijima, organizirao i proveo referendum o neustavnom danu RS-a, postrojavanje naoružanih pripadnika OSBiH u Banjoj Luci što je za njega tada odradio tadašnji član Predsjedništva BiH Mladen Ivanić, njegova vrijeđanja bivše američke ambasadorice u BiH Maureen Cormack, bivšeg visokog predstavnika Valentina Inzka svela su se na "psihijatrjske dijagnoze" i ocjene da je to "kočijaško ponašanje", najave referenduma o samostalnosti, izglasavanje vojne neutralnosti RS-a...  

A on nije odustajao. I ne kani odustati, već ostvariti sve što je napisano i najavljeno, jer je već od određenih međunarodnih krugova dobio bjanko potvrdu da i ako budu uvođene sankcije, bit će ograničene i ekonomske, a smijenjen neće biti.  

Dok su u Federaciji BiH svi zauzeti pregovorima oko reforme izbornog zakonodavstva, Dodik malo iz Banje Luke, malo iz Istočnog Sarajeva, a malo i sa Pala "nagriza" državnu strukturu.

Najopasniji potezi koje Dodik kani povuči jesu povlačenje saglasnosti sa sporazuma o formiranju Oružanih snaga BiH i Uprave za indirektno oporezivanje BiH.

Kada Dodik, ako to naravno realizira do kraja, krene u stvaranje vojske koju namjerava da koristi uz MUP RS-a, kao ključno sredstvo i polugu za jačanje, kako on to kaže, samoodrživosti entiteta Republika Srpska, a urušavanjem UIO dovede u pitanje finansiranje državnih institucija, bit će kasno da se reaguje.