Veliki projekt

Pogledajte kako napreduje gradnja aerodroma u Bihaću

Objavljeno: 16.10.2019. u 22:50 Autor: B. Turković

Aerodrom uvršten među projekte Vlade Federacije BiH u periodu 2020-2022, kako bi osigurali sredstva ili izdali garanciju potencijalnim investitorima. Federalna vlada zainteresirana i da preuzme nadležnost od Grada Bihaća

- Kontinuirano radimo na afirmaciji i promociji ovog značajnog projekta za Bihać, odnosno Unsko-sanski kanton i cijelu regiju Bosanske krajine, do Banje Luke, Jajca i Livna. Aerodrom je višegeneracijski projekat i razvojna šansa za privredu i turizam, približavamo domovinu dijaspori.  

Kazao nam je to Adnan Bajrić, direktor JP Aerodrom Bihać, upitan o aktivnostima koje se trenutno vode na realizaciji ovog projekta.  

On podsjeća da je Vlada Federacije BiH na nedavno održanoj sjednici promijenila odluku kojom je JP Aerodrom Bihać dala 3.535.000 KM, te je iznos povećan na 5.535.000 KM. Kao razlog za izmjenu Odluke je navedeno da je izmjenama i dopunama Budžeta FBiH za 2019. godinu predviđeno da će sredstva na poziciji kapitalnih transfera javnim preduzećima – za unapređenje aviosaobraćaja Federacije BiH biti utrošena prema programu koji donosi Vlada FBiH, a na osnovu zahtjeva za dodatnim kapitalnim sredstvima.

Kako kaže Bajrić, sa Šuhretom Fazlićem, gradonačelnikom Bihaća, i Fadilom Novalićem, premijerom Vlade FBiH, u više navrata razgovarano je o tome da se nadležnost sa Grada prenese na nivo Federacije. Prema njegovim riječima, Vlada FBiH je iskazala interes ili za preuzimanje nadležnosti ili da predstavnik Vlade FBiH uzme učešće u Upravi ovog javnog preduzeća.

- I otuda je Vlada FBiH projekt aerodroma uvrstila među projekte Vlade FBiH 2020-2022, kako bi osigurali sredstva ili izdali garanciju potencijalnim investitorima - kaže Bajrić.

Govoreći o konkretnim građevinskim radovima, objašnjava da su urađeni svi slojevi nasipa poletno-slijetne staze, odnosno da se radovi na završnom sloju privode kraju. 

- Trenutno se vrši polaganje trećeg, a ujedno i zadnjeg sloja geomreže na površini 45×160 m, te ugradnja nasipa preko geosintetika. Istovremeno se kontinuirano prati kvalitet materijala i njihova ugradnja. Provjerava se granulometrijski sastav nasipnog materijala, stepen zbijenosti ugrađenog sloja inasipa i zahtjevani CBR nosivosti (kalifornijski indeks nosivosti, koji se koristi za procjenu vrijednosti nosivosti prometnica, podloga i tampona). Od opreme za monitoring ugrađeni su svi magnetni ekstenziometri prema projektu, pomoću kojih će se pratiti vertikalno slijeganje – objašnjava Bajrić.  

U narednom periodu preostaje da se u završni sloj nasipa ugrade horizontalni inklinometri i da se postave testne cijevi za buduću odvodnju. 

- Sav potrebni materijal i oprema je na gradilištu staze – kaže Bajrić.


Bajrić: Radovi na završnom sloju nasipa privode se kraju

Izvor:   Faktor

Faktor pratite putem aplikacija za Android. Pratite nas i na društvenim mrežama Facebook i Twitter. Zabranjeno je prenošenje sadržaja bez odobrenja redakcije. Kontaktirajte nas na [email protected]

Vezani članci

Iz kategorije