U okviru projekta izgradnje magistralne ceste Neum-Stolac, u toku su radovi na dionici Stari Neum - Kiševo - Broćanac. Radi se o završetku radova na poddionici Stari Neum - Babin Do (5,3 km), izgradnji ceste na poddionici Babin Do - Oštrovac (1,7 km) i tunela Oštrovac (190 m). A tu je i izgradnja ceste na poddionici Oštrovac - Broćanac u dužini od pet kilometara.

Očekivani završetak radova je februar iduće godine.

Radi se eksproprijacija

- Kad se okončaju ovi radovi bit će izgrađeno 12 kilometara ceste. U pripremi je ugovor za izvođenje radova na LOT 4 – poddionica Prapratnica – Hutovo (2,5 km ), uključujući i tunel Žaba (975 m ). Očekivani početak radova je septembar 2018. godine. Na ostalim poddionicama u toku je postupak eksproprijacije - rekli su nam u JP Ceste FBiH.

Dodaju da početak radova na svakoj dionici ovisi o rješavanju imovinsko-pravnih odnosa i pribavljanju urbanističko-tehničke dokumentacije, odnosno građevinske dozvole.

- Planirani period implementacije ovog projekta je četiri godine, tako da je očekivani završetak svih radova na ovoj cesti 2022. godina. Uvažavajući činjenicu da je postojeća cesta Neum-Stolac širine tri metra sa elementima trase za brzinu maksimalno 40 km/h, a da je nova cesta projektirana sa elementima trase za brzinu 80km/h i kraća za pet kilometara, možemo zaključiti da će se vrijeme putovanja od Neuma do Stoca skratiti za više od 50 posto - kazuju nam u ovom preduzeću.

Podsjećanja radi, radovi na projektu se finasiraju kreditnim sredstvima međunarodnih finansijskih institucija EIB+WB (Evropske investicijske banke i Svjetske banke), odobrenim kroz Program modernizacije magistralnih cesta u FBiH, i to za tri dionice. Za završetak radova na dionici Kiševo – Broćanac predviđena sredstva su u iznosu 6,61 milion eura.

Ukupno sedam poddionica

Izgradnja dionice Broćanac – Cerovica će koštati 21,46 miliona eura, a dionice Cerovica – Drenovac 12,79 miliona eura.

- U cilju efikasnije realizacije projekta, uvažavajući kompleksnost rješavanja imovinsko-pravnih odnosa i pribavljanja urbanističko-tehničke dokumentacije, bez koje nije moguće pristupiti izvođenju radova na terenu, a vodeći računa o tehničkim aspektima realizacije projekta, svaka od navedenih dionica je podjeljena na poddionice (kod nabavke na lotove). Dakle, imamo ukupno sedam poddionica (sedam lotova)- govore.

Eksprorijacija se finansira sredstvima JP Ceste FBiH i Vlade FBiH.