Koridor Vc

Izgradnja dionice Donja Gračanica - tunel Zenica: Posao za domaće firme i radnike

Objavljeno: 08.11.2018. u 13:05 Autor: A. B. Š.

Izvođač radova je vodeća firma u Turskoj, a njen direktor Evren Utku Gök podsjetio je na urađeni dio autoputa od Vlakova do Tarčina u dužini od 20 kilometara, koji su završili u vrlo kratkom roku. Također, kazao je da će na ovom projektu, kao i na prethodnim, biti uposlene domaće firme i radnici

Potpisivanje Ugovora o izgradnji dionice autoceste na Koridoru Vc Donja Gračanica (Zenica sjever) – tunel Zenica, u vrijednosti od 67.360.069 eura upriličeno je danas u Mostaru u sjedištu JP Autoceste FBiH.

Ugovor su potpisali Adnan Terzić, direktor JP Autoceste FBiH kao investitor, i u ime izvođača radova Evren Utku Gök, direktor Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S. (Turska), te Denis Lasić, federalni ministar prometa i komunikacija u svojstvu svjedoka.

Sredstva za izgradnju ove dionice su osigurana u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Evropskom bankom za obnovu i razvoj (EBRD), te grant sredstva u iznosu od 11,03 miliona eura.

Dionica Donja Gračanica (Zenica sjever) – tunel Zenica nastavlja se na dionicu Klopče – tunel Pečuj i predstavlja treći lot tzv. zeničke obilaznice. Poddionice je duga 4 kilometra. Rok za završetak radova je 30 mjeseci.  

Prema riječima direktora Terzića, ovo je prvi projekt na Koridoru Vc koji se radi po sistemu žutog FIDIC-a, izvođač prvo projektuje glavni projekat pa gradi. 

- Mi smo, nadam se, zajedno sa ekspertima EBRD-a uspjeli da izbjegnemo sve one zamke koje nosi projekat žutog FIDIC-a, koje je Elektroprivreda FBiH imala kada je u pitanju hidrocentrala Vranduk. Mislim da smo došli do najoptimalnijeg rješenja i da ćemo u rokovima i kvaliteti doći do tog najbitnijeg objekta - kazao je Terzić.  

Početak radova još nije poznat jer glavnog projekta još nema, no kako ističe Terzič,  prednost će zasigurno biti da se u prvih par mjeseci isprojektuju oni dijelovi trase koji mogu odmah da idu u građenje.

- Očekujemo početkom građevinske sezone naredne godine da imamo dovoljno isprojektovanog materijala i da možemo graditi. Tunel, prema mišljenju izvođača, može se graditi prije početka građevinske sezone, s obzirom na to da radovi u tunelu ne zavise od vremenskih prilika - pojasnio je Terzić.

Izvođač radova je vodeća firma u Turskoj, a njen direktor Evren Utku Gök podsjetio je na urađeni dio autoputa od Vlakova do Tarčina u dužini od 20 kilometara, koji su završili u vrlo kratkom roku.

- Na ovom projektu kao i na prethodnim uposlit ćemo domaće firme i radnike. Materijal i usluge koje su potrebne za realizaciju ovog projekta nabavljat ćemo iz domaćih resursa. Nastavljamo prenositi svoje znanje i iskustvo na domaće firme i isto dijeliti sa bratskim narodima BiH - poručio je Utku Gök, te izrazio nadu da ovaj projekat donese mnogo sreće BiH.

Resorni ministar Lasić je podsjetio da je, uz najavljene i postojeće, na Koridoru Vc 30 kilometara građevinskih radova. Ističe da će uz izgrađenih 102 kilometra, te uz projekte čije potpisivanje slijedi u narednim mjesecima,  uprkos opstrukcijama i realnim poteškoćama koje su se našle na putu, Federacija kroz Koridor Vc postati istinsko gradilište.

Svečanom potpisivanju Ugovora prisustvovao je i Ian Brown, direktor Ureda Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), koji je ovom prilikom poručio da se projekt mora što prije započeti i završiti.

- Siguran sam da je najbolji način da ove projekte finansiraju međunarodne finansijske institucije, koje su najbolji izvor finansiranja za izgradnju Koridora Vc. Posebno zato što država na taj način dobija mogućnost da aplicira za dodatna grant sredstva koja se također koriste za izgradnju dionica Koridora Vc - pojasnio je Brown podijelivši zadovoljstvo sa učesnicima projekta.

Za kraj je potpisnicima poručio kako zna da se radi naporno, ali da rezultati još nisu vidljivi, zbog čega "trebate još jače, više i napornije da rezultati budu što prije vidljivi“. 

Osim otvorenog dijela trase gradit će se vijadukt Donja Gračanica, dužine oko 400 metara, tunel Hum iste dužine, dva kraća vijadukta na području naselja Hece i tunel Vraca dužine oko 300 metara. U sklopu ove dionice gradit će se i petlja Zenica sjever sa naplatnim mjestom, kao i saobraćajnice tzv. "sjevernog spoja" koje trebaju da povežu autocestu Koridora Vc sa gradom Zenica i magistralnom cestom M-17.

Izvor:   Faktor

Vezani članci

Iz kategorije