open-navfaktor-logo
search
Mobilnost u Evropi
Do 2030. godine: Veliki dio vozača odustat će od vlasništva nad automobilom
Javni prijevoz će se pomaknuti prema individualnoj mobilnosti, s rasporedima diktiranim potrebama potrošača, umjesto unaprijed definiranim kao kod tradicionalnog javnog prijevoza.
01.12.2022. u 08:14
get url
text

Ugledna konsultantska firma BearingPoint za savjetovanje o upravljanju i tehnologiji predviđa da će odluke o mobilnosti u Evropi i svijetu biti vrlo različite od današnjih već 2030. godine. Studija "Destination 2030, Who’s in the driver seat for the future of mobility?" identificira tri trenda koji će pokretati mobilnost u nadolazećim godinama:

- svako će putovanje postati personalizirano iskustvo,

- o klimatskoj neutralnosti neće se pregovarati – od kolijevke do groba,

- vozači će prije koristiti usluge nego posjedovati vozila.

Studija je proizašla iz internog istraživanja BearingPointa, stajališta klijenata u svim industrijskim sektorima i doprinosa sektorskih te tehnoloških lidera konsultantske firme. Studija kaže da rad na daljinu, energetske krize, klimatske promjene i poremećaji u lancima snabdijevanja duboko mijenjaju potražnju za mobilnošću te smjer i tempo promjena, prenosi Revija HAK.

Čak 87 posto učesnika ankete vjeruje da će rjeđe putovati na posao, a 81 posto je reklo da će ići na znatno manje poslovnih putovanja u u poređenju sa 2019. godinom, a ako se ovaj trend nastavi, to će utjecati na ulaganja u infrastrukturu. Povećani troškovi povezani s razvojem nove infrastrukture mobilnosti ne mogu se u potpunosti prenijeti na krajnjeg korisnika. Možda će također biti potrebno provesti zakonodavstvo kako bi se postigla odgovarajuća infrastruktura za podršku električnim vozilima. Licenciranje i provedba pomaknut će fokus s pojedinca na pružatelja usluga – rekao je Andrew Montgomery, globalni direktor za državni i javni sektor u BearingPointu.

O klimatskoj neutralnosti neće se više raspravljati, prema studiji, koja ukazuje na to da će 80 posto proizvedenih motora biti ekološki prihvatljivije do 2030. godine. Ulaganja u infrastrukturi će se povećati u aktivnosti poput hodanja i biciklizma. Polovina učesnika (49 posto) kaže da su spremni žrtvovati vlasništvo nad vozilom kako bi smanjili negativan utjecaj na okoliš do 2030. godine

Kako će korisnici više koristiti usluge poput car sharinga, a ne posjedovati vozila, preći će na usluge na zahtjev. Usluge i softver bit će važniji općem potrošaču od vlasništva nad vozilom, budući da će softverske platforme orkestrirati cijelo putovanje.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.