Unošenjem dovoljno vitamina i minerala, izbjegavanjem zadimljenih i zagušljivih prostorija jačate imunitet i smanjujete opasnost od prehlada i gripa. Iako nam toplota prija, temperatura u stanu ne bi smjela da prelazi 19 stepeni.

Suh vazduh i sjedenje pored izvora toplote izazivaju oticanje sluzokože disajnih puteva, te ona postaje podložnija za alergene, bakterije i viruse. Isušena sluzokoža gubi elastičnost i na njoj se mikroorganizmi brže razvijaju. Smanjena vlažnost vazduha kod zdravih osoba izaziva nadražajni kašalj i promuklost, a kod astmatičara i pacijenata s hroničnim bronhitisom napade gušenja.

Što se tiče jačanja imuniteta hranom, svakodnevno bi trebalo da jedete jabuke, citrusno voće i svježe povrće, koje može da se zamjeni i zamrznutim. Suho voće, poput suhih šljiva, smokava i grožđa, predstavlja riznicu neophodnih minerala, saglasni su ljekari.

Drastično unošenje u organizam vitaminskih preparata nije uvijek dobro. Vitamini iz voća i povrća bolji su od vještačkih jer s njima ne možete da se predozirate, što se za suplemente ne bi moglo tvrditi. Ako već uzimate vitaminske dodatke, posavjetujte se sa svojim lekarom.

Osim teške hrane, veliki izazov za zdravlje u ovom periodu predstavlja i činjenica da se malo krećemo i da mnogo vremena provodimo u zatvorenim prostorijama.