open-navfaktor-logo
search
Radi li se
Zašto oni koji su radili u oba entiteta čekaju više od godinu na preračun penzije?
Na jednoj od sjednica Zastupničkog doma Parlamenta Federacije BiH zastupnik Admir Čavalić (SBiH) postavio je pitanje Federalnom zavodu za penzijsko i invalidsko osiguranje zašto ljudi koji su radili u oba entiteta čekaju više od godinu dana na preračun, uvezivanje penzija.
08.01.2024. u 21:11
get url
text

- Dobio sam više upita od osoba koje su ostvarile to pravo, a koje imaju problema jer čekaju, ne nekoliko mjeseci, već mnogo duže da se to riješi, što nije dobro. Moram napomenuti da sam i ranije slao slična zastupnička pitanja u vezi s vremenom čekanja na penzionisanje. Mislim da smo kao društvo prihvatili nekakve čudne rokove, a ne bi trebalo tako.

Čim osoba ostvari pravo na penziju, ona bi trebala i da se penzioniše i da administracija radi u roku od par sedmica da ne kažem dana i riješi to - govori nam Čavalić.

Za starije je vrijeme značajnije 

Stava je da osobe koje steknu uvjete za penzionisanje trebaju što prije konzumirati svoja prava.

- To su osobe životne dobi 65 i više godina, za njih je vrijeme dosta značajnije nego za mlađe i mislim da je svaki dan dragocjen. Da mogu barem malo uživati u penziji, da se ne događa da i ne dočekaju prvu penziju - govori Čavalić.

U odgovoru Čavaliću iz Federalnog zavoda za penzijsko i invalidsko osiguranje navode kako njihove službe blagovremeno i u propisanim rokovima dostavljaju dokumentaciju Fondu PIO RS-a osim u izuzetnim situacijama.

- Nadležne službe ovog zavoda u postupku donošenja rješenja o ostvarivanju prava iz penzijskog i invalidskog vrlo često nailaze na sporne situacije koje nisu u nadležnosti Zavoda, a bez čijeg prethodnog rješavanja nije moguće odlučiti o ostvarivanju prava iz penzijskog i invalidskog osiguranja kao što su neuplaćeni doprinosi za penzijsko i invalidsko osiguranje, pogrešno evidentirani podaci o stažu osiguranja od poslodavaca, nedostavljanje potrebne dokumentacije od osiguranika i slično - naveli su iz Zavoda.

Dodaju kako u tim situacijama službenici Zavoda koji zaprimaju zahtjeve osiguranika kao i rukovodioci upravnog postupka, odmah obavještavaju podnosioca zahtjeva o potrebi poduzimanja aktivnosti kako bi se zakonske obaveze izmirile (nedostajući doprinosi za penzijsko i invalidsko osiguranje) te kako bi se neophodni podaci uredno i pravično evidentirali u bazi podataka Matične evidencije ovog Zavoda, a sve u cilju donošenja pravilnog i zakonitog rješenja.

Zavod PIO FBiH u propisanim rokovima dostavlja dokumentaciju 

- Shodno odredbama Sporazuma o međusobnim pravima i obavezama u sprovođenju penzijskog i invalidskog osiguranja nosioci osiguranja (FZPIO i Fond RS) obavezni su međusobno osigurati dokumentaciju i podatke neophodne za ostvarivanje prava i isplatu penzija sa kojima raspolažu ili sa kojima raspolažu poslodavci i organi koji se nalaze na njihovom području - stoji u obrazloženju Zavoda PIO FBiH i dodaju:

- Nadležne službe Federalnog zavoda PIO blagovremeno i u propisanim rokovima dostavljaju dokumentaciju Fondu PIO RS-a izuzev u situacijama koje su naprijed navedene i bez čijeg prethodnog rješavanja ovaj zavod nije u mogućnosti okončati upravni postupak.

Također, ističemo da su FZPIO i Fond PIO RS-a u cilju efikasnijeg i ekonomičnijeg provođenja upravnih postupaka osigurali komunikaciju na nivou centralnih službi nosilaca osiguranja, putem kojih se pribavlja neophodna dokumentacija, rješavaju sporna pitanja i pribavljaju informacije koje su odlučne za donošenje odgovarajućih rješenja iz nadležnosti ovog Zavoda i Fonda PIO RS-a.

 

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.