open-navfaktor-logo
search
Gdje je zapelo
Razvojni planovi: Forto crta prugu do Srbije, zaboravio Banju Luku i Bihać, zašto šute Željeznice FBiH
Iako je željeznički saobraćaj najpouzdaniji, najpovoljniji i ekološki najprihvatljiviji vid transporta te se u svijetu konstantno radi na njegovoj modernizaciji, to nije slučaj u Bosni i Hercegovini.  
04.03.2024. u 22:09
get url
text

VEZANI TEKST - U Željeznicama RS-a objašnjavaju zašto još nema putničke linije Banja Luka - Sarajevo i jesu li protiv linije Sarajevo - Bihać

Dok ministar komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine Edin Forto najavljuje potencijalni razvoj željezničke infrastrukture do Srbije, u našoj državi željeznički saobraćaj nije uspostavljen ni među entitetima.

Naime, linije na relacijama Sarajevo - Banja Luka - Sarajevo i Sarajevo - Bihać - Sarajevo ukinute su za vrijeme pandemije koronavirusa te do danas nisu ponovo uspostavljene.

Na prugama Željeznica Republike Srpske po redu vožnje u 2024. godini svakodnevno saobraća 27 vozova u lokalnom putničkom saobraćaju na relacijama: Doboj - Banja Luka, Banja Luka – Bosanski Novi, Bosanski Novi – Dobrljin i Doboj – Petrovo Novo.

Kako navode, Željeznice Republike Srpske, podržavaju i apsolutno su posvećene entitetskom, regionalnom i međunarodnom povezivanju u željezničkom prevozu putnika, čim budu ispunjeni svi tehničko - tehnološki i ekonomski preduslovi za njegovu konačnu realizaciju.

- Trenutna raspoloživost željezničkim vučnim i vučenim kapacitetima željezničkih operatera, stanje željezničke infrastrukture, kao i pokazatelji analiza ekonomske opravdanosti i isplativosti, još uvek nisu dostigli neophodan nivo za uspostavljanje međuentitetskih i međunarodnih linija – kazali su.

Aktivnosti i razgovori na ovu temu sa željezničkim operaterima u regionu, dodali su, bit će nastavljeni i u narednom periodu.

- Sve ukupno zahtjeva detaljnu analizu stanja i prioritetnih potreba za uvođenjem novih putničkih linija, na komercijalnim osnovama svih željezničkih kompanija iz okruženja.

Neophodno je da željeznički saobraćaj kao najpouzdaniji, najpovoljniji i ekološki najprihvatljiviji vid transporta koji je na usluzi privredi i građanima, kroz reforme koje prolazi u okviru projekta restrukturisanja u narednom periodu bude obnovljen, odnosno modernizovan – istakli su.

Kada je u pitanju putnički ali i teretni saobraćaj, naveli su kako je Željeznicama Republike Srpske neophodna značajna obnova željezničke infrastrukture, podizanje kvaliteta željezničkih usluga kroz skraćenje vremena putovanja, kao i nabavka novih voznih sredstava, koja bi mogla da apsorbuju obnovnjenu infrastrukturu u budućem periodu.

- Modernizacija Željeznica Republike Srpske zahtjeva značajna ulaganja, kako bi željeznice obnovile svoje kapacitete i na adekvatan način postale ravnopravan konkurent na regionalnoj i evropskoj željezničkoj mreži – zaključili su.

Kontaktirali smo i Željeznice FBiH s ciljem da informišemo javnost o planovima za razvoj željezničke infrastrukture, ali iz ove firme nisu se udostojili odgovoriti na naš upit.

VEZANI TEKST - Forto: Pokrenuta inicijativa za rekonstrukciju pruge od Doboja do Zvornika i dalje prema Srbiji

O potencijalnom razvoju željezničkog saobraćaja, a s naglaskom na razvoj željezničke infrastrukture na relaciji Doboj - Tuzla - Zvornik i dalje prema Republici Srbiji, 31. januara ove godine održan je sastanak ministra Forte sa nadležnim za pitanje željezničke infrastrukture.

Tim povodom, dan kasnije, poslali smo upit Ministarstvu da li je ministar poduzeo ili planira poduzeti aktivnosti i korake ka ponovnoj uspostavi željezničke linije Sarajevo - Bihać - Sarajevo, koji su problemi pa ove linije još nema i eventualno može li se i kada očekivati njeno ponovno uspostavljanje. Međutim, do objave ovog teksta nismo dobili odgovor.

 

 

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.