Na krajevima stakla u automobilima i autobusima često možemo vidjeti crnu liniju i iznad nje crne tačkice. Jeste li se kada zapitali zašto su one tu?
Pedesetih godina proizvođači automobila su počeli koristiti ljepilo kako bi prozor bio stabilan, te ljepilo nije bilo estetski najbolje rješenje.
Crna boja na rubovima stakla je keramička boja i služi kako bi sakrila ljepilo. Boja je pečena te je neuništiva. Služi kako bi prozor držao na mjestu i uz to sakrivao ljepilo.
Tačkice su, pak tu, kako bi estetski ljepše izgledao prijelaz iz crne u prozirno staklo. Nisu nasumično postavljene, a postaju sve rjeđe što su udaljenije od crne linije.
Tačkice nisu samo ukras, osim vizuelnog učinka tu su i zbog kontrole temperature.
Naime, kako bi se staklo prilikom izrade moglo saviti, ono se zagrijava. Staklo obojeno u crno zagrijava se brže od ostatka. Tačkice su tu kako bi toplotu raspodijelile ravnomjernije, a to sprječava pucanje, prenosi Reader's Digest.