Dva poprilično zapuštena mjesta u Sarajevu, remiza GRAS-a (garaža) i Željeznička stanica, prema planovima, u budućnosti bi trebali dobiti potpuno novi izgled, ali i namjenu.
Projekt koji je još u povojima, nazvan je Sarajevo Brownfield Urban Regeneration. Pod pojmom brownfield u svijetu se označavaju napuštena, zapuštena, neiskorištena ili onečišćena zemljišta i objekti koji zahtijevaju intervenciju kako bi se ponovno vratili u upotrebu.
Kako saznajemo, realizaciju ovog projekta podržava Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD). Potvrđeno nam je to u londonskoj centrali bBanke.
- Cijenimo vaše zanimanje za ovaj projekt i ulogu EBRD-a. Možemo potvrditi da podržavamo rane istraživačke radove. Kako su to još rani dani, u ovoj fazi nemamo više komentara – kazao je na upit Faktora Axel Reiserer, šef odjela za odnose s medijima EBRD-a.
Upravo ova banka raspisala je poziv za izbor konsultanta za realizaciju ovog projekta. U pozivu se navodi da je glavni cilj zadatka razviti integrirani plan obnove ova dva mjesta.
- Snažne potencijalne koristi predviđene su strateškim preuređenjem dvaju mjesta, istovremeno zadržavajući dio postojeće funkcionalnosti, uvođenjem nove infrastrukture i oslobađanjem još neutvrđenih površina zemljišta za razvoj nekretnina - navodi se.
Očekuje se da će se radovi odvijati u dvije faze. Najprije, u okviru savjetodavnih poslova planiran je početak i planiranje budućih ulaganja.
- Prva faza zadatka namijenjena je izradi cjelovitog plana obnove dviju ciljnih mjesta. Zamišljeno je da ova faza omogući gradu da razvije kritične kapacitete za korištenje drugih prilika za obnovu u budućnosti - objašnjava se dalje.
Željeznička stanica: Glavni plan izraditi prema najboljim međunarodnim standardima
Očekuje se da će odabrani konsultant u prvoj fazi provesti pregled mogućnosti regeneracije, uspostavljajući odnos između prilika i dugoročnih razvojnih potreba grada; provesti procjenu mjesta i analizu razvoja ciljnih mjesta kako bi se uključili u studiju potražnje nekretnina; izraditi glavni plan prema najboljim međunarodnim standardima za željezničke i autobuske stanice i preseljenjem postojećeg tramvajskog skladišta sa sadašnje lokacije na Alipašinom Mostu, odnosno Otoke, kako se navodi u pozivu EBRD-a. Od konsultanta se očekuje da uzme u obzir razvojne planove za obje lokacije, imajući na umu postojeće i buduće potrebe povezane s trenutnom upotrebom mjesta.
Glavni plan, kako se navodi, treba odobriti Kanton Sarajevo na temelju općinskih planova za ta područja.
-Priprema planova bit će ključna za dugoročnu strategiju i razvoj grada Sarajeva i naznačit će nivo razvoja, koji će vjerojatno privući i strane i domaće investiture – navodi se.
Kako je dalje navedeno, Kanton Sarajevo identificirao je niz strateških prilika za potencijalnu obnovu urbane regije i učesnik je programa EBRD-ovog Akcionog plana za zeleni grad. Dodaje se da su brownfield urbane regeneracije prisutne u Sarajevu i kako se očekuje da će s vremenom brojne lokacije u urbanim jezgrama "biti oslobođene na strateški i održiv način za široki krug korisnika".