open-navfaktor-logo
search
Historijski projekat
Zašto su preko noći nestale mašine sa trase sarajevske Prve transverzale
Po izjavama tadašnjih vlasti, 26. oktobar 2020. godine bio je historijski dan jer je počela izgradnja Prve transverzale u Sarajevu, a sredinom maja 2021. godine radovi su totalno obustavljeni jer nisu riješeni svi imovinsko-pravni odnosi, pa su građevinske mašine preko noći nestale, koje su radile prekoputa željezničke stanice Sarajevo.  
29.07.2021. u 20:47
get url
text
Prva transverzala

Tog dana prošle godine počela je izgradnja dionice između raskrsnica ulice Halida Kajtaza s Kranjčevićevom i s Tešanjskom ulicom. To se desilo u vrijeme Vlade KS koju je predvodio Mario Nenadić. U međuvremenu nova Vlada KS imenovana je početkom marta 2020. godine, koju predvodi Edin Forto. I ova vlada nastavak radova ocijenila je historijskim.

Mašine su izašle na teren, radile nekoliko dana i onda su preko noći nestale sa gradilišta. Šta se dešava sa historijskim projektima, u razgovoru za Faktor pojasnila je Belma Barlov, direktorica Zavoda za izgradnju Kantona Sarajevo.

- Izgradnja Prve transverzale obustavljena je zbog neriješenih imovinsko-pravnih odnosa. Zavod za izgradnju KS, po nalogu i u ime i za račun Kantona Sarajevo pokrenuo je postupak rješavanja imovinsko-pravnih odnosa na lokaciji soabraćajnice Prve transverzale, dionica Kranjčevićeva - Bosnalijek, na području općina Centar i Novo Sarajevo, i dionica Bare – tunel Kobilja glava, područje općina Centar i Vogošća – kaže Belma Barlov.

Što se tiče dionice Kranjčevićeva - Bosnalijek, radovi su prema informacijama Zavoda okončani prema izdatoj građevinskoj dozvoli za prvih sedam profila, dok nastavak izgradnje ovisi o izmještanju instalacija koje je u nadležnosti javnih komunalnih preduzeća i Direkcije za puteve KS i rješavanju imovinsko-pravnih odnosa pred nadležnim institucijama, dodaje direktorica.

- Predmeti od kojih direktno zavisi nastavak izgradnje do budućeg nadvožnjaka Grand se vode pred Općinskim i Kantonalnim sudom u Sarajevu u vanparničnom i žalbenim postupcima radi određivanja naknade vlasnicima, dok Općina Centar i Novo Sarajevo kontinuirano vode preostale postupke eksproprijacije po prijedlogu ovog Zavoda. S obzirom na to da je nadvožnjak Grand preduvjet za nastavak izgradnje Prve transverzale u tehnološkom i građevinskom dijelu ovog projekta, trenutno se daje primat rješavanju imovinsko-pravnih odnosa radi izgradnje stubnih mjesta budućeg nadvožnjaka čije se okončanje očekuje u narednom periodu – ističe Barlov.

Najveći problem koji se treba riješiti na trasi Prve transverzale odnosi se na rušenje dijela zgrade Pennyplus d.o.o Sarajevo.

- Zavod je u skladu sa zaključcima sa Koordinacije izgradnje Prve trasnverzale objavio javni oglas, pa se trenutno provode aktivnosti na angažovanju ovlaštenih sudskih vještaka koji će utvrditi tačno činjenično stanje u konkretnom slučaju o čemu će biti zvanično obaviještena Vlada KS – kaže Barlov.

Za dionicu Bare - tunel Kobilja glava na području Općine Centar aktivnosti na izgradnji Prve transverzale vode Ceste Federacije BiH i Direkcija za puteve KS gdje su radovi u toku.

Na lokaciji budućeg tunela Kobilja glava na području Općine Vogošća vodi se više postupaka pred Općinskim i Kantonalnim sudom radi konačnog određivanja naknade vlasnicima, dok Zavod za izgradnju KS u koordinaciji sa Direkcijom također provodi aktivnosti na ubrzanom rješavanju imovinsko-pravnih odnosa u skladu sa važećim propisima, zaključuje direktorica Zavoda za izgradnju KS. 

 

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.