open-navfaktor-logo
search
Pozadina priče
Zašto Ryanair može letjeti iz Banje Luke, a ne može iz Tuzle?
Aviokompanija Ryanair od 1. juna suspendirala je letove sa Međunarodnog aerodroma Tuzla (MAT), a razlog je što ne žele plaćati taksu koju je propisala Direkcija za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA) koja iznosi tri KM po putniku, nezvanično je rečeno Faktoru u MAT-u.
03.04.2023. u 13:19
get url
text

Ista kompanija nastavlja letjeti iz Banje Luke, kao i prethodnih godina, gdje očigledno nema problem s taksom za prevezene putnike.

Naime, iako godinama lete iz Banje Luke, Ryanair u svom računovodstvu uopće nema BHDCA kao klijenta, što znači da im je prvi put ispostavljena faktura za taksu za letove iz Tuzle, gdje Ryanair posluje tek od 1. novembra prošle godine. Kako nezvanično saznajemo, Ryanair je od BHDCA dobio odgodu od mjesec dana kako bi se računovodstveno pripremio za plaćanje duga po osnovu letova iz Tuzle, ali nastavak operacija nakon 31. maja je upitan.

Ryanair iz Tuzle trenutno leti prema Beču, Memmingenu i štokholmskom aerodromu Arlanda.

Kako je moguće da se ista taksa, propisana na državnom nivou, plaća u Tuzli, ali ne i u Banjoj Luci? Upućeni nam kažu da je razlog vjerovatno to što banjalučki aerodrom ne dostavlja BHDCA-u redovno precizne podatke o broju prevezenih putnika, pa se taksa po osnovu broja putnika ne može obračunati. Opcija je da se naknada utužuje putem suda, ali to već nije problem aviokompanije, nego samog aerodroma.

Kako saznajemo, tuzlanski aerodrom redovno ispunjava svoju zakonsku obavezu i dostavlja dnevne i mjesečne podatke BHDCA-u, pa je tako i Ryanairu vrlo brzo obračunata taksa.

Ryanair ima pravo da prekine poslovanje na MAT-u, a da u ovom momentu imaju takav stav pokazuje i to da su putnici koji su imali rezervacije letova nakon 31. maja, dobili obavijest da su letovi otkazni.

2024 faktor. Sva prava zadržana. Zabranjeno preuzimanje bez dozvole izdavača.