Jedan od razloga je što se duže od godinu čekalo mišljenje Ministarstva finansija i trezora Bosne i Hercegovine koje je imalo određenih zamjerki iako su stručnjaci Organizacije međunarodnog civilnog zrakoplovstva (ICAO) naveli da je sve usklađeno s EU propisima.

VEZANI TEKST - Šta je pokazao izvještaj o padu aviona na Kozari prije tri mjeseca

Ovo nije prvi put da Ministarstvo finansija i trezora BiH, na čijem je čelu Vjekoslav Bevanda, odugovlači sa dostavljanjem svog mišljenja neophodnog da bi se neki propis mogao naći na sjednici Vijeća ministara Bosne i Hercegovine. Primjera radi, projekat izgradnje međudržavnog mosta preko rijeke Tare je bio "zapeo" jer se duže od godinu čekalo mišljenje Ministarstva finansija i trezora BiH koje je, kako nam je ranije kazao ministar komunikacija i prometa BiH Vojin Mitrović, spremno i pozitivno, ali se ne šalje.

Kada će zakon o istragama avionesreća uopće izaći iz resornog Ministarstva komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine, i otići u proceduru usvajanja, još nije poznato.

Iz ovog ministarstva su u odgovoru na zastupničko pitanje pojasnili šta se dešavalo i dešava sa zakonom o istragama avionesreća. Vidljivo je da ni oni nisu u potpunosti izvršavali neke svoje obaveze.

Naime, Zakonom o zrakoplovstvu BiH propisana je obaveza Ministarstva komunikacija i prometa BiH da uspostavi Jedinicu za istraživanje nesreća i incidenata. Međutim, niti je ta jedinica uspostavljena niti su se u budžetu Ministarstva planirala sredstva za to, "što utječe na blagovremen početak istrage koju provode istražitelji koji se imenuju nakon što se desi avionska nesreća", kako su priznali iz samog Ministarstva.

- U januaru 2018. je Vieće ministara BiH donijelo zaključak da Ministarstvo umjesto formiranja te jedinice pripremi zakon o sigurnosnim istragama u civilnom zrakoplovstvu kojim bi se formirao ured za sigurnosne istrage. Prednacrt zakona pripremljen je februara 2018. – naveli su iz Ministarstva.

VEZANI TEKST - Bevandina ucjena: Ministarstvo finansija BiH zbog novca za RTV Herceg-Bosne stopiralo međudržavni projekat?

Na javnim konsultacijama nije bilo primjedbi ni sugestija, ali je naknadno Agencija za pružanje usluga u u zračnoj plovidbi BiH (BHANSA) istakla da nije saglasna da se ured finansira, između ostalog, od preleta iznad zračnog prostora BiH. Ministarstvo to nije smatralo opravdanim. U julu 2018. stigla su mišljenja Ureda za zakonodavstvo Vijeća ministara BiH, Ministarstva pravde BiH, Ministarstva sigurnosti BiH i Agencije za zaštitu ličnih podataka BiH.

- Nakon nekoliko urgencija tek u avgustu 2019. dobili smo mišljenje Ministarstva finansija i trezora BiH – naveli su iz Ministarstva komunikacija i prometa.

U međuvremenu je predstavnik ICAO konstatovao da je zakon urađen u skladu sa EU propisima i da se predloženo finansiranje tijela nadležnog za istrage avionesreća vrši na isti ili sličan način u drugim državama.

- U skladu sa sugestijama ICAO eksperta na ostale odredbe zakona isti je dijelom dorađen i ponovo upućen na mišjenje u aprilu 2019. Ministarstvo finansija i trezora u svom novom mišljenju navelo je da u obrazloženju prednacrta zakona nije dovoljno preciziran način finansiranja ureda i sugeriše da se zatraži mišljenje BHANSA iako su već u ranijem obrazloženju jasno navedeni razlozi neprihvatanja prijedloga BHANSA – požalili su se iz Ministarstva, napomenuvši da se BiH obavezala da uskladi svoje zakonodavstvo u konkretnom slučaju sa odredbama uredbi EU-a.

Trenutno se čeka da tekst zakona razmotri kolegij Ministarstva.